Warning
This page is located in archive.

Herní engine

Vytvořte herní engine pro realtime RPG hru. V této hře bude hráč ovládat hrdinu, který bude procházet jednotlivé levely, v nichž bude sbírat předměty a bojovat s příšerami. Typická RPG hra, která je tímto tématem zamýšlena je například tato https://darkwalllke.itch.io/simple-rpg

  • Nezapomínejte, že vaším cílem není vytvořit hru jako takovou (hodně levelů, příběh atd.), ale engine na tvorbu této hry.
  • Hra bude umět načítat seznam předmětů ze souboru. Tyto předměty bude mít hráč na začátku hry. Na konci hry bude umět hra uložit seznam předmětů ve stejném formátu.
  • Každý level bude popsaný v externím souboru v rozumném formátu – je na vás jaký formát si zvolíte. Pro demonstraci stačí vytvořet jeden až dva levely hry na kterých bude předvedena funkčnost všech prvků, inventáře a boje s nepřítelem.
  • V rámci hry bude implementován způsob souboje s příšerami.
  • Hrdina bude umět pomocí sebraných předmětů interagovat s dalšími předměty (otevře dveře klíčem, rozbije truhlu palicí atd.).
  • Herní engine musí být vybaven GUI.

Rozšíření pro práci ve dvojici

K základnímu zadání bude implementováno navíc:

  • RPG engine bude síťový multipalyer. Komunikace se serverem bude pomocí vlastního TCP nebo UDP protokolu. Protokol musí být představen už na první konzultaci k semestrální práci.
  • K serveru se hlásí uživatelé a server udržuje mezi jednotlivými přihlášeními stav inventáře, pozici ve hře, XP apod.
  • Server ke hře může být tvořen i samostatným balíčkem a nemusí být nutně součástí klienta. Levely jsou definováýny na straně serveru. Je možné po dohodě se cvičícím zajistit i běh serveru s veřejnou IP.
courses/b0b36pjv/semestral/herni_engine.txt · Last modified: 2021/02/22 11:30 by mudromar