Search
Tématem semestrální práce je vytvoření hráče pro hru HIVE . Hive se hraje na hexagonálním gridu, kde hráči postupně pokládají (nebo posouvají) hrací kameny představující 5 různých druhů zvířat: včela, brouk, pavouk, kobylka, mravenec. Úkolem je obklopit protihráčovu včelu ze všech stran. Složitost HIVE spočívá v pravidlech pro pohyb jednotlivých figurek (každý druh má svoje vlastní pravidla). Naše pravidla se mírně liší od oficiálních pravidel HIVE, pro semestrální práci jsou závazná pravidla uvedena na této stránce.
Odevzdané programy budou hrát nejprve proti Brutovi a následně budou automaticky převedeny do turnaje, kde budou hrát všichni proti všem. Cílem hry proti Brutovi je hrát podle pravidel (není třeba vyhrát), avšak v turnaji bude důležitá i strategie hry.
self.algorithmName
self.tournament
self.board
self.myMove
self.myPieces
self.rivalPieces
self.board[p][q] = “”
self.board[p][q] = “a”
self.board[p][q] = “aBb”
self.myPieces[“a”] = 3
self.myPieces[“Q”] = 0
self.myColorIsUpper
self.playerName
self.move()
[fig, oldP, oldQ, newP, newQ]
fig
oldP
oldQ
newP
newQ
return [“B”, 2, 1, 2, 2]
[fig, None, None, newP, newQ]
return [“q”, None, None, 3, 6]
return []
self.inBoard(p,q)
seld.isEmpty(p,q)
self.saveImage(filename)
player1.move()
player2.move()
python3 player.py
True
def move(self): if self.tournament: #program se strategii pro turnaj else: #jednodussi program pro hru na Brutovi