Kompilace a nahrání projektu

Následující návod je zkrácená verze originálního návodu, který najdete v části User Guide v rozšíření STM32 VS Code Extension

Před samotnou kompilací projektu, je potřeba vytvořit předpis pro kompilaci. Teprve poté bude možné program zkompilovat (bod 7)

  1. Otevřete Command Palette
    • Windows, Linux: Ctrl + Shift + P
    • MacOS: Command ⌘ + Shift ⇧ + P
  2. Vyhledejte a vyberte CMake: Select Configure Preset
    • Do vyhledávání můžete zadat i jen část názvu, např. >cmake preset
  3. Zvolte možnost Debug
    • Pokud nevidíte možnosti, restartujte VS Code
  4. Vyhledejte a vyberte CMake: Add Configure Preset
  5. Vyberte možnost Toolchain File
  6. Zadejte název jak se bude jmenovat zkompilovaný soubor (např. BlinkLED)
  7. Stiskněte Build dole na liště a program by se měl zkompilovat. Poznáte to tak, že výstupem v terminálu bude na konci velikost obsazených pamětí RAM a FLASH.

Nahrání FW

Importem projektu pomocí rozšíření STM32 VS Code Extension se vytvoří automaticky předpisy v tasks.json, jak FW nahrát.

  1. Spustíme úlohu (Terminal - Run Task…)
  2. Vybereme Build + Flash
  3. Vyčkáme na nahrání Firmware do MCU

Pro zautomatizování nahrávání pomocí klávesové zkratky se může vybrat jedna defaultní úloha, což v našem případě bude Build + Flash

  1. Nastavíme defaultní úlohu (Terminal - Configure Default Build Task…)
  2. Vybereme Build + Flash
  3. Poté z programovacího prostředí stačí následující klávesovou zkratkou zkompilovat a nahrát FW
    • Windows, Linux: Ctrl + Shift + B
    • MacOS: Command ⌘ + Shift ⇧ + B
    • Alternativně vybrat přes Terminal - Run Build Task…

courses/b2m37mam/tutorials/vscodeide/02_compile.txt · Last modified: 2025/09/04 15:33 by nentvond