Search
Prosím vyplňte dotazník. Vaše id ani ip se nikde nezaznamenává, dotazník je čistě pro statistiku. Pomůžete tím velmi. Díky.
V případě, že nejde uložit odpověď, vteřinu či dvě počkejte a zkuste znovu, díky za pochopení.
První programovací úlohou je nahrát do odevzdávacího systému BRUTE python skript, který odpoví na otázku o Lence z přednášky; úloha 01_DU_abc. V přednášce byly uvedeny 3 možné odpovědi (a, b, c) a vaším úkolem bylo seřadit je od nepravděpodobnější k nejméně pravděpodobné.
01_DU_abc
Vytvořte soubor answer.py se skriptem, který na svém výstupu vygeneruje odpověď, která je podle vás nejsprávnější. Úkol má 3 aspekty, které musíte vzít v úvahu:
Ptejte se cvičícího, pokud něco nepůjde. Na konci cvičení by vám mělo fungovat a měli byste rozumět použitým konstrukcím. Nebojte se vhodně používat google, či jiný váš oblíbený hledač.
1. Spusťe PyCharm (nebo něco jiného) vyzkoušejte si Python shell interaktivně (v PyCharm: Tools → Run Python Console).
2. Vytvořte jednoduchý program, ve kterém vytisknete řetězec ahoj na standardní výstup. Program uložte do svého pracovního adresáře a spusťte.
ahoj
3. Vytvořte jednoduchou knihovnu-modul pro funkce konvertující různé fyzikální jednotky, např. teplotu. Importujte do hlavního programu a vhodně otestujte.
(převod Celsia na Fahrenheita $t_F = 1.8 \cdot t_C + 32$)
Dostali jste se do finále televizní soutěže. Jsou před vámi troje dveře. Za jedněmi z nich se skrývá hlavní cena - auto. Vy si jedny z dveří vyberete. Moderátor následně jedny dveře otevře a ukáže vám, že za nimi nic není (otevře jen ty dveře, které jste si nevybrali a za nimiž není výhra). A v tuto chvíli vám dá moderátor na výběr: Chcete
Která z těchto dvou možností má vyšší pravděpodobnost výhry? Nebo je to jedno?
Zkusíme naprogramovat simulátor, který ukáže, jak často dojte k výhře při použití jedné nebo druhé strategie.
Využijte k tomu případné volné chvilky ve cvičení.
Přečtěte si minimálně kapitoly 1,2,3,8,12, [Kubias2008]. A nahlédněte i do ostatních kapitol. Vyzkoušejte si co nejvíce příkladu, poznamenávejte si problémy, čemu nerozumíte, a pod. Ptejte se na diskusním fóru předmětu. Kapitolu 12 stačí povrchně, o třídách a objektech budeme více povídat na 2. až 4. přednášce. Pro naši první úlohu budeme potřebovat ještě znalosti z kapitol 9, 13. Pokud zvládnete nahlédnout, bude jedině dobře. Nemusíte hned rozumět všemu. Budeme tomu přicházet na kloub postupně.
Kolegové z předmětu ALP (Algoritmy a programování) vytvářejí pro studenty krátká videa o programování v Pythonu. Třeba se vám také mohou hodit.
Vyzkoušejte některý z online kurzů Pythonu, které nabízejí jednoduché úlohy na procvičení jednotlivých konceptů. Pokuste se v nich dostat, kam až to půjde. Obzvláště ti, co nikdy neprogramovali, nebo programovali jen málo, by měli zkusit, co zvládnou, co je jim jasné a co ne, a připravit si otázky na příště, příp. se rovnou ptát na diskusním fóru.
Další možnosti:
Pokuste se dostat co nejdál v co nejvíce částech. Když se ztratíte a nebude vědět jak dál, nevadí - pokud na základě toho zformulujete dotazy, na něž se chcete zeptat. Na fóru, či na dalších cvičeních na ně odpovíme. Tato cvičení vám mají především pomoci identifikovat věci, kterým nerozumíte.