Search
(odevzdané studenty v semestru ZS 2014-2015 a hodnocené známkou “A”)
Všechny projekty jsou uvedeny se jménem studenta a oborem jeho studia, screenshotem a krátkým popiskem. Jde o původní práci studentů, všechny m-soubory jsou zkompilovány do p-souborů, projekty jsou spustitelné. Všechny práce jsou zveřejněny se souhlasem autorů.
Upozornění: Projekty jsou kompatibilní s verzí Matlabu R2014a. Ve verzi R2014b a výše mohou nastat problémy s novým grafickým jádrem Matlabu!
Albershteyn Andrey
2. ročník, KyR
Popis: Velmi znamý algoritmus, založení na celulárních automatech se dvěma stavy živý a mrtvý. Všechno se odehravá na logické matice ve které jsou bunky. Bunka může být živá nebo mrtvá. Chování bunky se řídí 4 pravidly:
Stažení: ZDE
Vojtěch Kumpošt
Popis: Hra šachy pro dva hráče s grafickým rozhraním. Ovládána myší a hlídající základní šachová pravdila.
Šachy nebo šach (z perského šáh, panovník) jsou klasická desková hra pro dva hráče, v soutěžní podobě zároveň považovaná za odvětví sportu. Představuje střetnutí dvou nepřátelských armád. Komu se podaří zneškodnit nepřátelského krále (dát mu mat), vítězí. ZDROJ Je třeba nejméně verze MATLAB R2014b
Vojtěch Král
1. Mgr. ročník, OI
Popis: Skript vykresluje do okna Möbiovu síť, tzn. nekonečnou šachovnici zobrazenou v perspektivě (více info). Pět výchozích bodů, kterými je šachovnice definovaná, může uživatel zadat myší. Vykreslenou šachovnici je možné exportovat do rastru ve formátu PNG.
Jiří Valášek
Popis: Simulace odrážení paprsků od předmětů v 2D prostoru. Pro zjednodušení je uvažováno bezdisperzní a bezdisipační prostředí.
Vojta Kabelka
Popis: Program simuluje jednoduchý pohyb 3-osého statického robota (manipulátoru) v rámci “arény”. Uživatel si může vybrat mezi dopřednou (nastavení úhlů) či zpětnou (nastavení kartézských souřadnic) kinematikou. Dále může měnit pohled na arénu. Je také možné zobrazit trajektorii, po které se robot pohyboval, a to jako projekci na jednu z rovin základního kartézského systému. Je třeba nejméně verze MATLAB R2014b
Alexander Dubeň
3. ročník, KyR
Popis: Projekt je implementací klasické hry Had. Cílem hada je sníst co nejvíce kusů potravy, aniž by narazil hlavou do stěny, popřípadě aniž by narazil do vlastního těla. Před startem hry je možné nastavit zda budou kolem herního pole přítomny stěny, či zda bude had schopný teleportace na druhé straně hracího pole. Je také možné nastavit rozlišení hracího pole. V průběhu lze hru pozastavit či změnit rychlost pohybu hada. Hra zaznamenává nejlepší dosažené skóre.
Lukáš Rubeš
Popis: Dva hráči proti sobě hrají zjednodušenou verzi šachu. Není možné provést rošádu ani výměnu pěšáka za jinou figurku. Hra končí sebráním krále (šach se nekontroluje). Nová hra se spustí tlačítkem “Nova hra”.
Šachy nebo šach (z perského šáh, panovník) jsou klasická desková hra pro dva hráče, v soutěžní podobě zároveň považovaná za odvětví sportu. Představuje střetnutí dvou nepřátelských armád. Komu se podaří zneškodnit nepřátelského krále (dát mu mat), vítězí. ZDROJ
Eva Mayerová
4. ročník, OI
Popis: Program umožňuje základní editaci obrázků, jako je otočení, překlopení, škálování, odbarvení, inverzi barev, vytvoření rámečku nebo například změnu jasu/kontrastu a klonovací razítko. Umožňuje také vrátit jeden krok zpět.
Nakonec je samozřejmě možné hotový obrázek uložit.
David Žaitlík
2. ročník, ?
Popis: Program detekuje hrany.