Search
Proměnné je nutno deklarovat. Deklarací se rozumí přiřazení jména, paměťového prostoru (určení datového typu) a počáteční hodnoty. Předpokládá se, že hodnota proměnné se bude (nutně nemusí) během běhu programu měnit.
int i; //index float prumerCisel; // prumerna hodnota char znak; // nactena volba
Konstanty je nutné také deklarovat. Deklarují se podobně jako proměnné, jejich deklarace však obsahuje klíčové slovo final. Konstantě nelze znovu přiřadit hodnotu!
final int MAX_CISEL = 10; //maximalni pocet cisel
final int MIN_CISEL; //minimalni pocet cisel .... MIN_CISEL = 5;
Někdy potřebujeme konstantu použít jako id objektu, pak ji deklarujeme bez definice a nastavení hodnoty provedeme v konstruktoru.
Doporučení
byte rozsah -128 - 127
short rozsah -32768 - 32767
int rozsah -2147483648 - 2147483647
long rozsah -9223372036854775808 - 9223372036854775807
float ±1,4E-45 - ±1,34E+38
double ±4,9E-324 - ±1,7E+308
Typ char - jedná se o jeden jediný znak, který může být zapsán:
Typ String - tvoří se stejným způsobem jako znakové typy s tím rozdílem že jsou uzavřeny do uvozovek; způsob tvorby lze v jednom řetězci kombinovat
Jde o typ boolean, který nabývá pouze dvou hodnot : true (pravda) nebo false (nepravda)