Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages. Go the latest version of this page.

V ZS 2021 proběhla v polovině semstru neformalni anketa v ALG (poloanketa), sebraná vyjádření posluchačů uvádíme níže.

Výrazná témata pro zlepšení, která stojí za další diskusi, byla především subjektivně málo přínosná cvičení a boj s domácími úlohami.

V ZS 2022 poloanketu zopakujeme cca po prvním měsíci semestru.

Zájemcům, kteří mají dojem, že aktuální organizace cvičení jim nedovoluje vytěžit z předmětu to maximum, o které by stáli, doporučujeme co nejdříve individuální domluvu s cvičícím(i) nebo přednášejícími. Je možné, že pedagogům z jejich pozice uniká něco, co je naopak samozřejmostí pro posluchače, a co lze snadno napravit nebo zlepšit. Kromě toho, alespoň částečným řešením pro někoho mohou být uvedená rámcová doporučení.

Subjektivně málo přínosná cvičení: Návrh pomoci: Domluvte se s učiteli, jaká forma by Vám vyhovovala. A BTW, dáváte levou zadní úlohy od konce souborů úloh?

Boj s domácími úlohami: Návrh pomoci: Komunikujte víc! Mluvte o svých řešeních s kolegy, spolužáky, přáteli, zkuste i své učitele. Hlasitá formulace potíží pomáhá.

Poloanketa:

Co Vám pripadá v ALG užitečné a mělo by to tak zůstat? Dalo by se to nějak dále zlepšit? 22 responses

  1. Zatim vsecho je skveli
  2. Domácí úkoly mě nejvíce naučí, jelikož musím koncept důkladně pochopit.
  3. Rozhodně bych zachoval nahrávání přednášek, tak jak tomu bylo dosud. Zvlášť v současné situaci to umožňuje částečně hybridní výuku a snižuje počet lidí v posluchárně. Zároveň, pokud si člověk vzpomene že se něco v přednášce říkalo/dělalo, tak má možnost se k tomu v klidu vrátit.
  4. Přednášená témata jsou zajímavá a užitečná v programování.
  5. Streamované/nahrávané přednášky
  6. ALG se mi jako předmět celkově líbí. Moc bych toho neměnil. Zajímavým a občas i hravým způsobem se nás snaží donutit přemýšlet o vymýšlení efektivních a rychlých algoritmů, což by určitě měla být dovednost programátorem ovládnutá.
  7. Rady k domácím úlohám a interaktivita běhěm přednášek
  8. Originálne zadania domácich úloh.
  9. Celkově je předmět zajímavý, a cením že jsou přednášky doplněny otázkami přes Slido. Umožní to studentovi nabrat dech a znovu se začít soustředit.
  10. Přednášky jsou zajímavé, úkoly dají hodně práce, ale jsou zvládnutelné, dobře slouží k procvičení probírané látky
  11. tipy na domácí úkoly a videa s ukázkou probíraného tématu
  12. Postup pana Chamry na cvicenich je prikladny. Přednesla mají fajn neformální atmosféru ( i díly slido.com), rozhodne bych je vedl ve stejném duchu. Celkové jsem spokojen.
  13. Nahrávání přednášek, dřívější upload na youtube by se hodil.
  14. klidně víc tipů, mluvit o tom, jak se to pak reálně nakoduje, nejen o principech
  15. Interaktivnost prednasek me celkem libila. Chtelo by roho vic.
  16. Úkoly jsou velmi výživné, ale občas tam je zbytečně přidána implementace, které by se dalo lehce vyhnout a tím pádem usnadnit život začátečníkům, kteří vidí většinu algoritmů poprvý
  17. Libi se mi, ze prednasky jsou nahravany, a muzu na ne mrknout kdykoliv. Moc bych ocenil, kdybychom na cvicenich resili priklady, ktere jsou tesne spojene s domacimi ukoly, protoze, si myslim, ze probirame hodne z toho, co budeme potrebovat nekdy v budoucnu. Nejtezsi v tomto predmetu jsou domaci ukoly, proto bych jim venoval vice casu.
  18. Temata probirana na přednaškach a cvičení
  19. Domácí úlohy jsou super. Moc mne baví. Problém je malé časové dotace. Ale to je asi i mým time managementem. Baví mne se spolužáky diskutovat o alternativních řešeních. Ještě více by se mi líbilo, kdyby po každém odevzdaném úkolu jsme ho mohli rozebrat a společně zkusit přijít na ještě lepší řešení. Zkrátka dělat zpětnou vazbu ke každému úkolu, která by nás mohla posunout ještě více. Líbí se mi úkoly, které děláme na cvičení. Jak něco zkusím v praxi, zůstane to v hlavě spíše než když to jenom slyším. Také je super, když si na cvičení naznačím, jak na úkol. Mohu si vždycky urovnat můj promyšlený postup a porovnat ho.
  20. Úkoly, je to pořádný oříšek a to podle mě rozšiřuje a prohlubuje přemýšlení studentů.
  21. 1. Nahravani prednasek, 2. Hinty k HW od prednasejiciho
  22. Velmi užitečné mi přijdou přednášky. Vždy se tam daná problematika dobře vysvětlí a navíc je každá přednáška nahrávána k pozdějšímu přehrání

Co Vám pripadá v ALG nevhodné, nedotažené nebo zanedbané a mělo by se to změnit a dělat lépe? 19 responses

  1. Vsecho je vhodne a dotazene a nezanedbane
  2. penalizace u ukolu
  3. Ocenil bych vložení (i když by byly zatím bez zadání a uzamčeny na odevzdání) všech úloh již na začátku semestru, abychom měli lepší přehled o tom, kdy budou deadliny pro další úkoly
  4. Cvičení. Každý cvičící je sice dělá jinak, ale žádná forma mi nepřijde moc užitečná. Spíš si tam člověk jde sednout, aby měl zápočet.
  5. Občas se stane, že někdo nevymyslí to úplně nejlepší řešení a pak může na úloze strávit ohromné množství času, ať už hledáním nějaké těžší chyby nebo snahou o optimalizaci v místech, kde to ani není potřeba. Proto bych zavedl něco jako pravidlo, že jednu z úloh není nutné odevzdávat. Mohlo by to fungovat tak, že i po termínu by se student snažil třeba ještě týden dva o vyřešení, aby dostal alespoň nějaké body, ale pokud by mu to stejně nešlo, tak by mu ta jedna byla odpuštěna. Také mě napadlo, že by se mohlo hodit třeba až po deadlinu zveřejnit malou nápovědu pro ty, co nestihli úlohu odevzdat včas. Ta nápověda by mohla spočívat například v tom, že by se odhalil přibližný počet rekurzivních volání funkce, nebo asymptotická složitost algoritmu (vím, že už jsme si to jednou pro nějaký algoritmus říkali). Důvodem by bylo to, aby se student opravdu pokoušel opravit to, co je špatně, a neztrácel čas mikrooptimalizací. V poslední řadě mě napadá, že bych možná ještě něco udělal s tím odevzdávání v programu C. Připadá mi to jako moc velká výhoda oproti javistům. Ale možná se pletu.
  6. Veľmi špecifické a časté domáce úlohy. Preferoval by som menej domácich úloh s použitím rozličných typov algoritmov. Naučili by sme sa nie len dany algoritmus ale aj ako ich používať súčasne a poznať ich širšie využitie.
  7. Úkoly jsou zajímavé a určitě i pro studenta užitečné, ale jejich časová náročnost je dle mého příliš vysoká. Například 20 hodin strávených nad úkolem s chatovou oblastí je příliš, rád bych aby bylo o něco více respektováno, že student má i další úkoly z jiných předmětů. Na druhou stranu, je dobré že na úkoly je hodně času.
  8. ALG je jeden z mála predmětů, kde by cvičení by byla užitečnější v distanční podobě. Při práci u tabule ostatní neslyší co si cvičící se studentem říkají, otázky by také mohly být zodpovídány formou ankety, kde každý odpovídá na každou a lépe si to procvičí
  9. Je jiste uzitecne si vyzkouset optimalizovat algoritmus s dostatecne nizkou asymptotickou slozitosti pouzitim vhodnych prostredu vybraneho programovaciho jazyka, ale nektere ulohy vyzaduji tohoto extremne hodne (Deleni pozemku, Stavebni plocha) a nektere zase extremne malo (Koralky, Karavana). Ted je otazka, jestli Deleni pozemku, Stavebni plocha by nemelo byt mene prisne nebo Koralky, Karavana vice prisne. Asi nezalezi na konkretni implementaci referencniho reseni, podle ktereho jsou casy urcovany.
  10. Jednína věc, která mě napadá, je nějaká sbírka úloh, věnující se odhadu náročnosti algoritmu. Nemusí být extra obsáhlá, ale bylo by fajn, kdyby byla po ruce.
  11. Rozebírat, případně dávat i nějaké nápovědy k úkolům na cvičeních. I když zase si na to člověk může přijít aspoň sám.
  12. Celkem nestudujeme nejake verejne algoritmy a ty ulohy celkem nestudjuji problematiku nejakeho algoritmu. Bylo by fajn, kdyby domaci ulohy nejakym zpusobem opakovali verjene algoritmy.
  13. Moc bych ocenil, kdybychom meli nejaky ukazkovy kod ke kazdemu ukolu, jako jsme napr. meli u hw02.
  14. Napověda k domacím uloham, přilišná obtižnost domacích úkolů(pro mě to je cca 20 hodin na každou ulohu)
  15. Často je obrovská škoda, že se na cvičení opakuje to, co již bylo na přednášce vyloženo. Přestávám mít motivaci na ně pak chodit. Líbila by se mi i forma cvičení: rozdělte se do skupin po 3 lidech. Každá skupina dostane jeden problém, něco alá domácí úkol na dané téma. Vaším úkolem je navrhnout algoritmus a pak ho odprezentovat ostatním. Myslím, že by nám tato forma dala hodně. Postupy jsou vyloženy na přednáškách, tak bychom je na cvičeních mohli použít v praxi a především o nich diskutovat s ostatními.
  16. 1. Nektera netrivialni temata(jako napriklad rekurze) potrebuji vic casu na probirani. 2. Probirani referencniho reseni po deadlinu.
  17. 1) Na cvičení mám pana Vrbu. Cvičení s ním jsou velmi dobrá a baví mě. Vždy se problematika z přednášek dovysvětlí a ukáže na reálných příkladech, které se potom využijí v domácích úkolech či ve zkoušce. Avšak vůči panu Vrbovi mam jednu výtku a to, že nezná zadání domácích úkolů. ALG je dle mého názoru velmi postaveno na domácích úkolech v semestru a tudíž by bylo vhodné, kdyby se člověk mohl na něco ohledně úloh zeptat na cvičení, pokud si neví rady. Chápu, že není možné říct studentům kompletní řešení určité úlohy, nicméně nápověda jako třeba na cvičeních pana Chamry by se hodila. 2) Zároveň bych uvítal, kdyby se bodování předmětu změnilo na desetibodovou stupnici pro jednotlivé známky jako je to ve většině ostatních předmětů. Samozřejmě se zachováním toho, že splněný úkol znamená, pokud prochází alespoň 8/10 private testů

Váš volný komentář, dojmy, zkušenosti apod: 13 responses

  1. bylo by dobry, kdyby sme mohli uploudovat reseni po limitu, kdyz uz sme spravnou verzi kodu nahrali pred limitem, a nemeli za to strhnute body
  2. Úkoly jsou super, baví mě. Cvičení ok, ale nic mi nedává. Přednáška skoro to samé. Lepší a rychlejší je samostudium a přečtení prezentace.
  3. Nestiham vcas odevzdat vetsinu ukolu. kdyz zacnu na ukolu pracovat a nepodari se odevzdat vcas, zanika motivace ten ukol dopracovat i kdyz rozumim, ze by bylo dobre udelat vsechny ty ukoly ke zkousce. Prestoze vsichni fromalne meli cas jeste o prazdninach( osobne jsem nemel), hodnoceni je pro me az tak striktni, ze nejsem si jisty, jestli dokazu dostat nutnych 13 bodu.
  4. Děkuji za jediné přednášky tento rok, na které se těším :)
  5. Super předmět
  6. Zajímavý předmět, přednášky dobré, cvičení ok, úkoly náročné.
  7. ALG je jako předmět nastavený dobře
  8. Průša válí. Jen tak dal. Ale mám trochu strach o jeho hlasivky. Jde vidět, ze má problém se správným prosazením hlasu a trochu se na konci přednášek bojím, aby to i s tím mikrofonem umluvil.
  9. všechno celkem dobré
  10. Naprostá spokojenost
  11. Za mě nejzábavnější předmět semestru
  12. Celkem ALG se mi libi, i kdyz se mi nektere domaci ukoly zdaji prilis slozite(HW01, HW02), a bez hintu prednasejiciho by to bylo velmi tezke vyresit. Velmi bych ocenil, kdyby na prednaskach byly probirany domaci ukoly po vyprseni deadlinu. Studenti by tak mohli ziskat zkusenosti s ukoly, za ktere dostali neplny pocet bodu nebo vubec je neudelali, to by bylo velmi uzitecne. Jinak zajimavy a dobre organizovany predmet.
  13. Zatím jsem na každém úkolu strávil kolem 20 hodin, ale snad se to postupně bude zlepšovat

.

courses/b4b33alg/poloanketa.txt · Last modified: 2022/09/18 14:01 by berezovs