Search
(odevzdané studenty v semestru LS 2014-2015 a hodnocené známkou “A”)
Všechny projekty jsou uvedeny se jménem studenta a oborem jeho studia, screenshotem a krátkým popiskem. Jde o původní práci studentů, všechny m-soubory jsou zkompilovány do p-souborů, projekty jsou spustitelné. Všechny práce jsou zveřejněny se souhlasem autorů.
Upozornění: Projekty jsou kompatibilní s verzí Matlabu R2014b. Ve starších verzích mohou nastat problémy kvůli novému grafickému jádru Matlabu!
Tomáš Dlask
2. ročník, OI
Popis: Program umožňuje zakódovat data (konkrétně textovou zprávu nebo obrázek) do obrázku, aniž by bylo poznat, že takovou informaci obsahuje. Především skrývání obrázků je značně propracováno, nabízí mnoho variability a omezuje možnost detekce. Detailní popis principu je přiložen k programu.
Stažení: ZDE
Martin Šedivý
5. ročník, OI
Popis: Nástroj pro zobrazování Mandelbrotovy množiny. Umožňuje uživateli přiblížení a oddálení pohledu, nastavení počtu iterací výpočtu bodů množiny a výběr ze sady mapování barev. V aplikace je dále možné zobrazit průběh výpočtu vybraného bodu komplexní roviny prostřednictvím krátké animace.
Krištof Pučejdl
3. ročník, KyR
Popis: Logic game based on the original 2048 game by Gabriele Cirulli. Both your progress and score are saved automatically when you exit the game and it's loaded on next game launch. The game keeps the highest score ever achieved unless you delete it by clikcing on high score button (which turns into red 'Delete' button on hover). 2048 is the primary goal but you can choose to continue up to… well, that's a secret :) There is a complimentary message screen with each new (higher) block you achieve. By pressing 'S' key, you can take a screenshot of the game that automatically saves as a JPEG in your default Matlab folder with timestamp in it's name.
Matěj Jirka
1. ročník, OI
Popis: Simuluje 3-fázový střídavý proud a napětí, do kterého zanese chybu. Simuluje vzorkování AD převodníkem a nakonec vypočte různé velikosti napětí, proudů, výkonů a účiník a jejich relativní chybu oproti referenční hodnotě. Skoro všechny parametry jsou nastavitelné.
Anastasiya Rakitina
4. ročník, KME
Popis: program umožňuje načtení obrázku, základní úpravy (efekty Blurred, Noise, Contrast, Tile, Swirl a Grey) a uložení editovaného obrázku.
Jan Grajciar
5. ročník, KME
Popis: Program opatří libovolný PrnScn mapy GPS souřadnicemi a nadmořskou výškou. Uživatel pak může do mapy vyznačovat body, úsečky nebo cesty, u kterých by rád znal jejich nadmořskou výšku, GPS souřadnice, vzdálenost mezi jednotlivými body, natočení úseček vzhledem k východu, atd. Na závěr si může uživatel data exportovat z MATLABu do textového souboru.
Jiří Dolejš
1. ročník, KyR
Popis: Hra Lodě proti počítači. Po spuštění může hráč libovolně rozmístit své lodě na herní pole. Poté zvolí pozici na poli počítače, na kterou chce vystřelit. Pokud nezasáhne loď, hraje počítač. Ten střílí na náhodnou pozici, na kterou ještě nevystřelil. Hra končí potopením všech lodí hráče nebo počítače.
Miroslav Domankuš
2. ročník, EEM
Popis: Program počíta iteračne rozloženie náboja na zadanej ploche. Náboje je možné zadávať myšou alebo náhodne. Zobrazujú sa polohy bodov alebo potenciál v každom bode.
Maxat Mansurov
Popis: Projekt slouží k vyřešení barevných lušťovek (nonogramů). Program lze spustit dvěma způsoby:
a) zavolání funkce start(). Při použití této funkce všechny vstupní soubory(*.in) se musejí nacházet ve složce 'data'.
b) zavolání funkce nonogramSolver('/cesta/k/souboru.in'). Cesta ke vstupnímu souboru se do funkce předává jako argument.
Petr Pražák
Popis: Program obsahující základní filtry pro úpravu obrázu, jako negativ, rozmazání sepia atd… Dále umožnuje i méně obvyklou funkci hledání hran.
Markéta Karaffová
4. ročník, OI
Popis: Raytracer pro vykreslování jednoduchých grafických scén.
Jakub Begera
Popis: Reverzi je desková hra pro dva hráče. Hráči na desku pokládají kameny tak, aby mezi právě položený kámen a jiný kámen své barvy uzavřeli souvislou řadu soupeřových kamenů; tyto kameny se potom otočí a stanou se kameny druhého hráče. Vítězí hráč, který po zaplnění desky na ní má více svých kamenů.
Rostislav Matoušek
Popis: Jedná se o jednoduchou hru had. Šipkami ovládáme jeho pohyb, za úkol má sesbírat co nejvíce žlutých bodů a přitom se prodlužuje, nesmí však narazit sám do sebe, případně do stěn. V menu lze nastavit několik možností hry.
Martin Adámek
Popis: Stego E-D-A slouží pro šifrování textových zpráv do černobílých obrázků (tato technika se nazývá steganografie). Obsahuje tři části: Encoder pro zašifrování zprávy do obrázku, Decoder pro extrakci zašifrované zprávy z obrázku, a Analyzer pro experimentální analýzu obrázku (zjištění, zda obsahuje zprávu nebo ne). Encoder dále umožňuje náhled na histogram, který ukazuje kolik pixelů z původního obrázku zůstalo po zakódování dané zprávy nezměněných (černé px jsou původní). Analyzátor pracuje na základě extrakce tzv. SPAM features (viz PDF); pro skupinu obrázků nejprve extrahuje jednotlivé features, poté do nich zakóduje náhodnou zprávu a provede stejnou extrakci znovu. Na základě porovnání těchto dvou skupin sestaví koeficient, dle kterého rozhoduje.
Markéta Badalíková
Popis: Hra umožňuje uživateli při vyplňování sudoku psát do políček poznámky a kontroluje, zda uživatel neudělal chybu. Je zde možnost náhodného výběru hry ze souborů obsahujících hry rozdělené podle obtížnosti nebo zadat vlastní hru.