Search
(odevzdané studenty v semestru LS 2013-2014 a hodnocené známkou “A”)
Všechny projekty jsou uvedeny se jménem studenta a oborem jeho studia, screenshotem a krátkým popiskem. Jde o původní práci studentů, všechny m-soubory jsou zkompilovány do p-souborů, projekty jsou spustitelné. Všechny práce jsou zveřejněny se souhlasem autorů.
Upozornění: Projekty jsou kompatibilní s verzí Matlabu R2014a. Ve verzi R2014b a výše mohou nastat problémy s novým grafickým jádrem Matlabu!
Tran Anh
2. ročník, KyR
Popis: Tento skript umožňuje vykreslení 2D/3D grafů. Lze v nìm vykreslit až 3 grafy naráz a umožňuje nastavení oblasti, ve které chcete tyto grafy vykreslit. Dále je možné vybrat, jakou metodou se mají grafy vykreslit. Pro zobrazení formátu, v jakém máte vkládat vzorečky použijte prosím » help ptool.
Stažení: ZDE
Jan Kacetl
3. ročník, EEM
Popis: Projekt slouží k vizualizaci dat, která čerpá z Excelu, který musí být v daném formátu (standardní výstup měření). Z načtených dat si vyberete veličiny, pro které aplikace vytvoří závislost. Dále můžete upravit styl grafu a vyexportovat jej jako .jpg.
Ondřej Krátký
Popis: Všem známá, jednoduchá hra “had”. Úkolem hráče je sesbírat co nejvíce náhodně se umísťujících zelených bodù. Pravidla jsou jednoduchá: had nesmí narazit do stěny, do překážky (červená barva) nebo sám do sebe. Had si může zkrátit cestu pomocí teleportu (černá barva). Hráč si pomocí posuvníku může zvolit rychlost posunu. Pokročilejší uživatel si může sám naprogramovat vlastní bludiště.
Tomáš Kacetl
Popis: Hra má vytvořené jednoduché grafické prostředí a je ovládána klikáním kurzoru myši do herního pole. Souřadnice střelby počítače se stanoví vždy po platné střelbě hráče na základě stávajícího stavu herního pole. Počítač se vždy snaží dostřelit objevené lodì, pokud není objevena žádná loď, pak se souřadnice střelby vyhodnocují podle dané logiky pro co nejefektivnější prozkoumání herního pole.
Jan Hnaš
3. ročník, KME
Popis: Ukázka principu digitalizace signálu. Uživatel zadá vstupní parametry “analogového” signálu, který je sestaven ze součtu 3 sinusovek a dále celkový počet vzorků lineárně rozložených a počet kvantizačních stupňů. Díky této demonstraci převodníku, lze zjistit změnou parametrů chování a tvar výsledného digitalizovaného signálu.
Miroslav Smutný
1. ročník, KME
Popis: Program vyřeší rovnici f(x)=0. Je možné si vybrat metodu, jakou pro hledání kořenů program použije. Na výběr je půlení intervalu a Newtonova metoda. Navíc lze pro zjištění všech reálných kořenů provést jejich automatickou separaci. Pro více informací viz tutoriál na začátku funkce GUI.
Tobiáš Balek
Popis: Funkce piáno vytváří klikací (mačkací) prostředí, ve kterém se můžete domačkat ke zvukovému uspokojení i přes to, že zvuky spíše připomínají kytaru, než piáno. K dispozici jsou 3 plně nabindované oktávy kláves, základní akordy a stupnice. Ovládání vytvořeno pro ANGLICKOU klávesnici.
Jakub Martínek
2. ročník, EEM
Popis: Vykreslování nejznámějších křivek a rostlin vygenerovaných pomocí L-systému. V nastavení lze zvolit počet generací a také jejich postupné vykreslování. U rostlin je možnost nastavení úhlu nových přírůstků.
Petr Veselý
Popis: Program pro vypočtení parametru vedení stožáru 220 kV Uživatel si v grafickém rozhraní zvolí typ stožáru, typ lana, průměr zemnícího lana, činitel ksi a ztráty koronou. Po kliknuti na tlačítko Počítej se parametry vypočítají a objeví se v okýnkách. Možnost uložení hodnot. Ošetření zadání nesmyslů ze strany uživatele. K programu jsou přiloženy soubory Lana.xls, stozar.pdf (pro kontrolu), Emmet.png a stozar220.png (důležité pro správné vykreslení GUI). Především obrázky je nutné mít v defaultní složce MATLABu.
Marek Haicl
Popis: Skript v rámci projektu srovnává rychlost hledání prvočísel tří funkcí prvocisla/2,3/ s velmi rychlou funkcí Matlabu primes. V rámci tohoto projektu byla snaha se přiblížit této funkci co nejvíce, postupně až ke konečné verzi prvocisla3. Základním použitým principem hledání prvočísel bylo známé Eratosthenovo síto.
Lucie Vanišová
5. ročník, EEM
Popis: Projekt je dělený na dvě části - v první části se vygeneruje GUI zobrazující klaviaturu 4. oktávy (C4-C5 včetně půltónů), kterou je možné ovládat klikáním myší nebo vstupy z klávesnice (klávesy A-K zahrají celé tóny, klávesy W-E a T-U zahrají půltóny, viz nápověda na klaviatuře). V druhé části projektu se přehraje část písně Yiruma - River Flows in You.
Evžen Konstantinov
Popis: MatlabPlayer je přehrávač hudebních souborů .mp3 a .wav. Do playlistu lze nahrát skladby, poté tlačítkem LOAD se načte zvolená skladba, tlačítkem PLAY se spustí přehrávání. MatlabPlayer obsahuje i rekordér, kterým lze nahrávat do 4 kanálů a exportovat ve formátu .wav.
Adam Bartyzal
Popis: Adaptace staré dobré hry HAD pro Matlab. Na neohraničeném hracím poli velkém 30×30 bodů má hráč za úkol sebrat co nejvíc náhodně se objevujících bodů a tím co nejvíce prodloužit svého hada. Hra končí srážkou hada se sebou samým. Před spuštěním hry si hráč může vybrat rychlost hry pomocí posuvníku. Hra se spouští tlačítkem “START HRY” a ovládá šipkami na klávesnici.
Ondřej Simon
EEM, 2. ročník, Aplikovaná elektrotechnika
Popis: Program modeluje šíření zvukové vlny z všesměrového zdroje v uzavřeném prostředí a její útlum při šíření. Z důvodu zjednodušení a šetření operační paměti při výpočtech byly brány v potaz jen kolmé odrazy od stěn. Jakmile hladina akustického tlaku v daném místě poslesne o 35 dB oproti původní hodnotě, není již vlna zobrazována (neznamená to, že se dále nešíří, jen ve výsledné hladině hraje minimální roli). Po dokončení simulace odrazů je zobrazeno relativní rozložení akustické energie v uzavřeném prostoru, závislé na výkonu a poloze zdroje.
Jakub Sýkora
EEM, 2.ročník
Popis: Výpočet úbytků napětí v okružní síti. Grafické znázornění okružní sítě s možností nastavení parametrů (délka a impedance vedení, odběry) a okamžitým zobrazením napětí v jednotlivých uzlech.