Search
This is an old revision of the document!
Budeme diskutovat jak hledat, když nevím jak je cíl daleko. Co znamená, že algoritmus prohledávání je úplný, optimální.
Ačkoli mnozí jste již netrpěliví skočit na hledání cesty v bludišti, začněte jednoduchým grafem. Je to menší problém, bude se vám snáz krokovat a debugovat. Hledání cesty v grafech z přednášky si můžete vyzkoušet pomocí ''kuigraphs.py''. Základní komunikační rozhraní je stejné jako pro kuimaze. Tedy
kuimaze
import kuigraphs env = kuigraphs.KuiGraph() observation = env.reset() states_with_costs = env.expand(state) # list of tuples ('a',1) env.set_path(path)
state
env = kuimaze.InfEasyMaze()
Rozmyslete si trochu nad papírem datové struktury, které budete potřebovat.
V prostředí Prohledávání stavového prostoru naprogramujte nalezení nejlevnější cesty. Nezapomeňte, že cena přechodu mezi pozicemi nemusí být nutně všude stejná.