Search
Budeme diskutovat jak hledat, když nevím jak je cíl daleko. Co znamená, že algoritmus prohledávání je úplný, optimální.
Ačkoli mnozí jste již netrpěliví skočit na hledání cesty v bludišti, začněte jednoduchým grafem. Je to menší problém, bude se vám snáz krokovat a debugovat. Hledání cesty v grafech z přednášky si můžete vyzkoušet pomocí ''kuigraphs.py''. Základní komunikační rozhraní je stejné jako pro kuimaze. Tedy
kuimaze
import kuigraphs env = kuigraphs.KuiGraph() observation = env.reset() states_with_costs = env.expand(state) # list of tuples ('a',1) env.set_path(path)
state
env = kuimaze.InfEasyMaze()
Rozmyslete si trochu nad papírem datové struktury, které budete potřebovat.
V prostředí Prohledávání stavového prostoru naprogramujte nalezení nejlevnější cesty. Nezapomeňte, že cena přechodu mezi pozicemi nemusí být nutně všude stejná.