Search
int
str
5
class
class Nazev_tridy:
class Pes: def zastekej(self): print('Haf!')
Maxipes = Pes() Maxipes.zastekej()
__str__
class Pes: def __init__(self, jmeno=False, vek=False): self.jmeno = jmeno self.vek = vek def zastekej(self): if self.jmeno: print('{}: Haf!'.format(self.jmeno)) else: print('Haf!')
Maxipes = Pes(jmeno='Maxipes') Maxipes.zastekej()
class Pes: def __init__(self, jmeno=False, vek=False): self.jmeno = jmeno self.vek = vek self.trenink = False def zastekej(self): if self.trenink: if self.jmeno: print('{}: Haf!'.format(self.jmeno)) else: print('Haf!') else: if self.jmeno: print('{} neumí štěkat na povel.'.format(self.jmeno)) else: print('Neumím štěkat na povel!') def trenuj(self): if self.trenink: if self.jmeno: print('{} už je vytrénovaný!'.format(self.jmeno)) else: print('Pes už je trénovaný!') else: self.trenink = True
Alik = Pes() Alik.zastekej()
Alik.trenuj() Alik.zastekej()
Alik.trenink = True Alik.zastekej()
Alik.jmeno = 'Alik' # přímý přístup k atributě Alik.zastekej()
Napište objekt trojuhelnik, který bude obsahovat metody obvod, obsah, pravouhly. Objekt přijímá parametry buď dvou či tří stran. V případě, že uživatel zadá pouze dvě strany počítáme s tím, že se jedná o trojúhelník pravoúhlý jehož přeponu je potřeba dopočítat.
trojuhelnik
obvod
obsah
pravouhly
Metody obvod a obsah vrací vypočítaný obvod a obsah trojúhelníku. Metoda pravouhly vrací True v případě, že je trojúhelník pravoúhlý, jinak False.
True
False
class trojuhelnik: def __init__(self): def obvod(self): <vas_kod>
a = trojuhelnik(3,4) print(a.obvod()) print(a.obsah()) print(a.pravouhly())
Odvození nové třídy ze třídy stávající. Odvozená třída přebírá metody třídy stávající.
class Ovcak(Pes): # přímé/jednoduché dědění def __init__(self, jmeno=False, vek=False): super().__init__(jmeno, vek) # příkaz super označuje, že chceme použít metodu z objektu Pes def sedni(self): if self.jmeno: print('{} si sednul.'.format(self.jmeno)) else: print('Pes si sednul.')
Hafan = Ovcak(jmeno='Hafan') Hafan.zastekej() Hafan.sedni()
Napište objekt kruznice_vepsana (případně kruznice_opsana), tak, aby tento objekt dědil parametry objektu trojuhelnik. Nově vytvořený objekt by měl obsahovat metodu na výpočet poloměru kružnice vepsané/opsané.
<vas_kod>
kruznice_v = kruznice_vepsana(5,5,5) kruznice_v.polomer()
kruznice_o = kruznice_opsana(5,5,5) kruznice_o.polomer()