Search
Vaším úkolem je napsat algoritmus, který vyřeší malovanou křížovku. Malované křížovky jsou logické hlavolamy, při kterých je kolem mřížky umístněná legenda s čísly pomocí nichž lze vytvořit obrázek. Každé číslo v legendě určuje počet za sebou následujících vyplněných čtverečků barvy, která přísluší danému číslu. Platí následující pravidla: (1) mezi jednotlivými bloky čtverečků vyplněných stejnou barvou je vždy minimálně jeden prázdný, (2) mezi čtverečky, které jsou vyplněny různou barvou nemusí být prázdný čtvereček, (3) pořadí čísel v legendě určuje pořadí bloků.
Program by měl číst ze standardního vstupu, vstup má následující formát:
NUMBER_OF_ROWS,NUMBER_OF_COLUMNS CONSTRAINTS_FOR_ROW_1 CONSTRAINTS_FOR_ROW_2 ... CONSTRAINTS_FOR_ROW_M CONSTRAINTS_FOR_COLUMN_1 CONSTRAINTS_FOR_COLUMN_2 ... CONSTRAINTS_FOR_COLUMN_N
přičemž každá podmínka má tvar
COLOR_1,NUMBER_1,COLOR_2,NUMBER_2,...,NUMBER_K
kde položka “color” se vztahuje k následujícímu číslu a má formát znaku, který reprezentuje barvu, kterou při vykřeslování použijete (např. #). Položky “number” označují velikost daného bloku.
Příklady vstupu: csp_example.txt, input.txt, krtkek.txt, dino.txt
Příklady výstupu: csp_example.txt.out input.txt.out krtek.txt.out, dino.out.txt
_
Promyslete si zejména způsob formalizace – co zvolit jako proměnnou, jak budou vypadat podmínky a zda půjde jednoduše implementovat algoritmy hranové konzistence. Začněte s jednoduchým prohledáváním do hloubky a ten vylepšujte pomocí CSP technik.
Do hlavní třídy/souboru do komentáru napište jakou formalizaci jste zvolili, jakým způsobem reprezentujete podmínky a které z CSP algoritmů/technik jste implementovali.
Vaše implementace bude automaticky vyhodnocena na 6 problémech, s celkovým časovým limitem 15 minut.
Za úkol můžete získat maximálně 14 bodů:
Je důležitější mít správnou formulaci/implementaci CSP a AC-3, než vyřešit co možná nejrychleji dané křížovky.
Týden 5 - 08/04/2018 23:59