Search
Cvičí: Pavel Krsek, Libor Wagner, Vladimír Petrík
Odevzdávací systém
Přímé odkazy
Cvičení je vedeno formou samostatné práce na zadaném úkolu. Studenti utvoří maximálně 3 členné týmy. V těchto týmech řeší samostatně zadaný úkol. Na začátku semestru jsou studenti seznámeni s programovým vybavením a technickými prostředky. Dále jsou představeny některé algoritmy pro zpracování dat ze senzorů, které je možné použít k řešení zadané úlohy. Přibližně v polovině semestru studenti předvedou vyučujícímu svoje stávající řešení. Na konci semestru studenti předvedou výsledné řešení, odevzdají program a technickou zprávu popisující toto řešení a formou krátké prezentace představí své řešení kolegům na cvičení v zápočtovém týdnu. Cvičení obvykle probíhá na robotech TurtleBot v laboratoři KN:E-130. Práce na robotech je možná v době cvičení a ve stanovené době, kdy je robotická laboratoř přístupná.
Vaše práce (řešení) budou bodovány s ohledem na obtížnost úlohy, včasnost a funkčnost řešení. Celkem můžete získat maximálně 100 bodů. Body získáváte za plnění jednotlivých částí úlohy v tomto maximálním počtu:
Za pozdní odevzdání bude bodové hodnocení sníženo. Toto snížení je uvedeno v odevzdávacím systému. Při nadprůměrném řešení můžete získat v některých případech i více než uvedený počet bodů.
Zadání úlohy: Dát gól
Zpráva by měla obsahovat minimálně následující informace:
Zpráva může být vysázena v libovolném nástroji, který umí sázet také matematiku, kterou bude zpráva pravděpodobně obsahovat. Zpráva ani specifikace by neměly obsahovat věcné ani gramatické chyby. Měla by být formulována jasně a jednoznačně. Formální matematické zápisy by měly být ve formě používané v matematických knihách, ne ve formě programátorského pseudokódu.
V rámci předmětu se požaduje samostatná práce týmů.
O plagiátorství podrobněji
Je dovoleno užívat různé knihovny, které implementují standardní algoritmy. V takovém případě je třeba ve zprávě citovat použité zdroje. Mělo by se jedna o zdroje volně dostupné z pohledu studenta. Není dovoleno používat práce Vašich kolegů či předchůdců.
Každý tvůrce je odpovědný za to, že se jeho dílo nedostane do rukou dalším kolegům. V případě odevzdání shodných prací se penalizují všichni dotčení studenti, tedy i ti, kteří dali dílo k dispozici. Uvedená definice plagiátorství nijak nezužuje obvyklé zvyklosti na této univerzitě, a proto mohou být obvyklým způsobem trestány i jiné formy porušování studijních předpisů a zvyklostí.
Použití nástrojů UI (umělé inteligence) je možné v přiměřené míře a při dodržování etických zásad daných Etickým kodexem ČVUT. Především je třeba vzít v úvahu:
Detailně je téma využití nástrojů UI popsáno:
Váš kód by měl pokud možno splňovat požadavky na čitelný a udržovatelný kód, dle PEP 8 - Style Guide for Python Code ( přehledněji). Především se jedná o tato pravidla:
Pokud Váš kód splní pravidla pro čistý a čitelný kód získá tým 3 body navíc nad rámec hodnocení úlohy.
Kvalitu kódu je nutné doložit nejlépe výstupem z CLI nástroje flake8, nebo obdobného. Výjimečně je možné kvalitu kódu doložit také interaktivní prohlídkou ve vývojovém prostředí.
Pokud budete chtít, můžete získat navíc vždy 2 body pokud:
Pavel Krsek, místnosti B-608 (budova B, Dejvice, ulice Jugoslávských partyzánů), telefon 4194, pavel.krsek@cvut.cz, Vladimír Petrík, místnost B-640 (budova B, Dejvice, ulice Jugoslávských partyzánů), telefon 4225, vladimir.petrik@cvut.cz, Libor Wagner, místnosti B-635 (budova B, Dejvice, ulice Jugoslávských partyzánů), telefon 4283, wagnelib@cvut.cz.