Search
Robot TurtleBot má za úkol samostatně zajistit, aby míč prošel brankou (dá gól). Zadání je rozděleno do tří úloh podle náročnosti řešení:
Branku tvoří dva modré sloupky. Sloupky jsou vyrobeny z papírových tubusů o průměru 50mm a výšce cca 350mm. Vzdálenost mezi sloupky je minimálně 700mm (nejkratší vzdálenost mezi stěnami sloupků). Spojnice středu modrých sloupků je branková čára. Střed branky je na brankové čáře uprostřed mezi sloupky. Tímto středem prochází osa branky, která je kolmá na brankovou čáru. Míč je v bráně a gól je uznán, pokud míč přejde celým svým objemem brankovou čáru, a to mezi sloupky tvořícími branku.
Před brankou i za brankou mohou být (dle náročnosti úlohy) umístěny překážky které tvoří sloupky jiných barev než branku (zelené a červené).
K dispozici jsou dva míče: červený a žlutý. Červený míč má průměr cca 18 cm a žlutý míč má průměr cca 22 cm. Pro řešení úlohy si mohou studenti vybrat kterýkoliv z těchto míčů. Tato volba by měla být zachycena v technické zprávě.
Nejprve operátor (student) spustí program v robotu. Poté vyučující stanoví startovní pozici, orientaci robota a umístí míč. Operátor umístí robota na startovní pozici (včetně orientace). Jízdu spustí operátor stisknutím tlačítka na základně robota nebo dotykem na displeji robota. Robot poté zahájí činnost a nadále bude již stanovený úkol řešit zcela samostatně. Všechny potřebné algoritmy musí být implementovány v řídicím počítači robotu. Robot nesmí být v průběhu jízdy řízen z jiného počítače. Robot není dovoleno mechanicky upravovat.
Robot ani míč se při řešení nesmí dotknout branky (sloupků, které tvoří branku). Robot ani míč nesmí shodit žádnou překážku umístěnou před brankou (polorovina definovaná brankovou čarou a umístěním míče na startu). Robot může míč před sebou kutálet, nebo do míče “kopnout”. Za “kopnutí” považujeme, pokud robot uvede míč do pohybu a míč následně pokračuje v samostatném pohybu v délce alespoň 20cm.
V průběhu jízdy musí být aktivní mechanický nárazník robota. Kdykoliv bude v průběhu jízdy nárazník aktivován (náraz do překážky), musí robot neprodleně zastavit a ukončit jízdu.
Robot bude umístěn na startovní pozici tak, že jeho střed bude od středu míče vzdálen 0,7 až 2,5m. Robot může být orientován jakýmkoliv způsobem (při předvedení určuje vyučující). Po spuštění má robot za úkol míč najít, dojet k němu a míčem pohnout. Míč musí urazit alespoň 10cm. Na splnění úlohy je stanoven časový limit 2 minuty (dotek s míčem). Za splnění úlohy může být uděleno až 30 bodů. Pokud robot pohne míčem kopnutím, bude uděleno navíc 5 bodů. Za tuto úlohu je možné získat maximálně 35 bodů.
Na začátku bude míč umístěn před brankou. Jeho střed bude vzdálen od osy branky maximálně c = 150mm. Vzdálenost od brankové čáry ke středu míče bude minimálně a = 500mm a maximálně b = 1500mm. Robot bude umístěn na startovní pozici tak, že jeho střed bud od středu míče vzdálen 0,7 až 2,5m (d až e). Zároveň bude robot celým svým objemem před brankou a vzdálenost od robota k přímce definované brankovou čarou bude minimálně 500mm. Pokud bude robot otočen k brance uvidí vždy oba sloupky. Před startem může být robot orientován jakýmkoliv způsobem (při předvedení určuje vyučující). Za brankou, ne blíže než 200mm, mohou být umístěny sloupky jiných barev (červené a zelené). Po spuštění má robot za úkol najít míč, dojet k němu a dát gól.
Na splnění úlohy je stanoven časový limit 4 minuty (míč projde přes brankovou čáru). Za splnění úlohy může být uděleno až 50 bodů. Pokud robot dá gól kopnutím a sám zastaví před brankovou čarou, bude uděleno navíc 5 bodů. Za tuto úlohu je možné získat maximálně 55 bodů.
Na začátku bude míč umístěn před brankou. Jeho střed bude vzdálen od osy branky maximálně c = 300mm. Vzdálenost od brankové čáry ke středu míče bude minimálně a = 500mm a maximálně b = 2000mm. Robot bude umístěn na startovní pozici tak, že jeho střed bud od středu míče vzdálen 0,7 až 2,5m (d až e). Zároveň bude robot celým svým objemem před brankou a vzdálenost od robota k přímce definované brankovou čarou bude minimálně 500mm. Před brankou (mezi míčem a brankou či mezi robotem a míčem) se mohou vyskytovat až 2 překážky, které jsou tvořeny červenými a zelenými sloupky. Žádná překážka nebude blíže brance než 600mm. Překážka také nebude blíže než 600mm míči ani robotu ve startovní pozici. Vždy bude existovat cesta o minimální šířce 600mm mezi počáteční polohou míče a středem branky. Za brankou, ne blíže než 200mm, mohou být umístěny sloupky jiných barev (červené a zelené). Po spuštění má robot za úkol najít míč a dopravit ho do branky aniž by porazil některou z překážek před brankou.
Na splnění úlohy je stanoven časový limit 6 minut (míč projde přes brankovou čáru). Za splnění úlohy může být uděleno až 65 bodů. Pokud robot dá gól kopnutím a sám zastaví před brankovou čarou, bude uděleno navíc 5 bodů. Za tuto úlohu je tedy možné získat maximálně 70 bodů.