Distanční forma výuky. Výuka ve cvičeních bude probíhat prostřednictvím BBB ve standardních časech podle rozvrhu. On-line místnost bude otevřena v předstihu (dle potřeby 5-15min) před začátkem cvičení, vlastní výuka začíná v čase cvičení podle rozvrhu.
Termíny odevzdání jednotlivých samostatných úloh jsou v BRUTE. Záměrně je nepíšeme sem, aby nevznikaly problémy s konzistencí.
Cvičící: Jana Kostlivá, Zdeněk Straka, Petr Švarný
Sloupec č.par. označuje konkrétní paralelku, sloupec č.t. pořadové číslo týdne v semestru, sloupec v.t. pořadové číslo výukového týdne, tedy programu cvičení. Ve druhé půlce semestru je v tom trochu zmatek, tak prosím opatrně.
datum | č.par. | č.t. | v.t. | náplň |
---|---|---|---|---|
17.02.2021 | 101,102 | 1 | 1 | Úvodní cvičení. Osvěžíme dovednosti v Pythonu. Naprogramujeme rozhodnutí o řešitelnosti n-1 puzzle. Představíme AI-Gym a bludiště |
18.02.2021 | 103,104 | |||
19.02.2021 | 105,106 | |||
24.02.2021 | 101,102 | 2 | 2 | Prohledávání. Úplné prohledání stavového prostoru, čas, paměť, cena. Jak prohledání urychlit, heuristiky. |
25.02.2021 | 103,104 | |||
26.02.2021 | 105,106 | |||
03.03.2021 | 101,102 | 3 | 3 | Herní (adversariální) prohledávání I. Jak minimalizovat soupeřův zisk. Hra Reversi |
04.03.2021 | 103,104 | |||
05.03.2021 | 105,106 | |||
10.03.2021 | 101,102 | 4 | 4 | Adversariální prohledávání II. Jak zmenšit velký strom - prořezávání. |
11.03.2021 | 103,104 | |||
12.03.2021 | 105,106 | |||
17.03.2021 | 101,102 | 5 | 5 | Sekvenční rozhodování I. Zpátky k bludišti, ale co když se robot/agent občas splete, něco se nepovede? Který stav (políčko) je lepší. úloha MDPs |
18.03.2021 | 103,104 | |||
19.03.2021 | 105,106 | |||
24.03.2021 | 101,102 | 6 | 6 | Sekvenční rozhodování II. Zkusme policy počítat přímo. |
25.03.2021 | 103,104 | |||
26.03.2021 | 105,106 | |||
31.03.2021 | 101,102 | 7 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? |
01.04.2021 | 103,104 | |||
02.04.2021 | 105,106 | - | Svátek | |
07.04.2021 | 101,102 | 8 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení úloha RL |
08.04.2021 | 103,104 | |||
09.04.2021 | 105,106 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? úloha RL | |
14.04.2021 | 101,102 | 9 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. |
15.04.2021 | 103,104 | |||
16.04.2021 | 105,106 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení | |
21.04.2021 | 101,102 | 10 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. |
22.04.2021 | 103,104 | |||
23.04.2021 | 105,106 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. | |
28.04.2021 | 101,102 | 11 | 11 | Bayesovské rozhodování II Jak nalézt strategii rozhodování zvážením rizika. Úloha Strojové učení |
29.04.2021 | 103,104 | |||
30.04.2021 | 105,106 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. Úloha Strojové učení | |
05.05.2021 | 101,102 | 12 | 12 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. |
06.05.2021 | 103,104 | |||
07.05.2021 | 105,106 | 11 | Bayesovské rozhodování II Jak nalézt strategii rozhodování zvážením rizika. | |
12.05.2021 | 101,102 | 13 | - | Rektorský den |
13.05.2021 | 103,104 | Dobrovolná konzultace | ||
14.05.2021 | 105,106 | 12 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. | |
19.05.2021 | 101,102 | 14 | 13 | Učení klasifikátorů II Trénink dělá mistra a tak pokračujeme. |
20.05.2021 | 103,104 | |||
21.05.2021 | 105,106 |
Cvičení nejsou povinná. Docházku budem sledovat pro naši potřebu, např. pro zapamatování jmen. Předpokládáme, že diskuse nad problémy a konzultace k úlohám budou probíhat na cvičení. V případě dlouhodobější nepřítomnosti kontaktujte svého cvičícího a domluvte si individuální konzultace.