Search
Unikátní dvousemestrový předmět (ITT1, ITT2) organizovaný společně pedagogy z ČVUT, AMU a UMPRUM. Předmět je nabízen v celofakultní nabídce FEL ČVUT a na FAMU, DAMU, HAMU a UMPRUM.
Cílem předmětu je vytvoření jedné z mezioborových platforem, která zpřístupní vybrané znalosti a postupy na pomezí technologie a tvorby v oblasti multimédií, interakce a IoT. Předmět nabídne studentům z oblastí techniky a umění základní orientaci v možnostech, pojmech a přístupech, s nimiž pracují technicky nebo naopak umělecky orientovaní studenti. Formou práce je rozvíjení diskusí v rámci seminářů získávání praktických zkušeností v rámci dílen a podstatnou součástí procesu bude vytvoření mezioborových týmů a vznik konceptů a projektů. Část projektů pak bude možné v letním semestru realizovat v rámci další části - předmětu Intermediálni tvorba a technologie II.
Cílem studia předmětu ITT je podpořit schopnosti komunikace mezi studenty s různými zaměřeními a různými způsoby myšlení. Vzájemný kontakt umělecky a technicky zaměřených studentů má pak vést k rozšíření pohledu na stejné problémy a na svět kolem nás obecně.
Obsahem předmětu je výběr témat, která tvoří ucelený znalostní prostor nutný ke vzniku intermediální aplikace/díla. Každému tématu bude věnován jeden až dva odpolední 3h bloky.Téma je zpravidla uvedeno přednáškou zabývající se kontextem, principy a konkrétními možnostmi související obvyklé používané technologie. Přednáška je rozšířena prostorem pro diskusi nad daným tématem. Cílem diskuse je šířeji rozvinout úvahy o prezentovaných technologiích z pohledu tvůrce. Na diskusi pak navazuje praktická část, jejímž obsahem je společná realizace jedné nebo více úloh případně jednoduché instalace využívající tématem dané nástroje. Záměrem je vytvoření prostoru pro experiment nikoliv uceleného díla. Na konci semestru budou studenti seznámeni s tématy zadání projektů pro realizaci v letním semestru.
Koncept letošního kurzu Intermediální tvorby vede Michal Kindernay z FAMU a je zaměřený na mezioborový dialog a aktuální environmentální témata v propojení s tvůrčími uměleckými obory a technikami. Klade si za cíl rozvinout u studentů nejen kritické povědomí o ekologických výzvách, ale také uměleckou citlivost a schopnost komunikovat složité myšlenky formou vizuálního, zvukového a performačního umění skrze různé technologie.
Téma Ekohladina – téma vodního elementu budeme zkoumat skrze kritické aspekty současného světa. Voda jako symbol nedostatku, znečištění a vykořisťování přírodních zdrojů. Voda jako zásadní životní živel, nenahraditelná součást ekosystému i lidského těla. Voda jako zrcadlo ekologických problémů a sociálních nerovností a našeho vztahu k přírodě.
Téma rovněž souvisí s dalšími typy tekutých forem, dalšími přechodnými fázemi mezi pevnými látkami a plyny, atmosférickými tlaky, poruchami, abnormáliemi, extrémy, počasím, klimatem a se vším, co se dotýká nás samotných a naší existence na Zemi. Studenti budou zkoumat, jak lze propojit umění a ekologii, jakým způsobem mohou umělecké výstupy komunikovat, ovlivňovat, inspirovat nebo podporovat environmentální povědomí.
V rámci předmětu se uskuteční přednášky, diskuze a dílny zaměřené na principy a technologie vhodné k tématu. Zaměříme se také na výzkumné a tvůrčí metody pro mezioborový přístup, kontexty, teoretické a historické souvislosti. Předmět je určen pro všechny obory a jeho záměrem je propojit je, začlenit všechny studenty do kolaborativních projektů, přimět je, aby každý přispěl svým dílem, odborností a zkušenostmi.
Výchozím bodem pro vznik performancí a performativních instalací je poetické a uvědomělé použití technologie s důrazem na její ekologickou stopu, relevanci, reflexi a naši zodpovědnost a kritičnost vůči ní. Budeme klást důraz na harmonii mezi technologiemi a jejími formami s ohledem na naši planetu. K dosažení našich závěrečných výstupů se vydáme po cestě výzkumu, studií vybraných témat a přístupů. Výstupem bude kolektivní zvuková instalace s vizuálními extenzemi / série zvukových intervencí a performancí / tématicky komponovaný program. Výstup proběhne v divadle DISK nebo v galerijním prostoru (GHMP).
Odkaz na předmět v Bílé knize: B0B39ITT1, B0M39ITT1
Rozvrh: B0B39ITT1, B0M39ITT1
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem uděleným na základě společného hodnocení pedagogického týmu. Hodnocení je založeno na 3 úlohách řešených v průběhu semestru a je ovlivněno docházkou a aktivitou v průběhu semestru. U studentů uměleckých oborů mohou být výstupy jejich práce později uplatněny ve formě klauzurních projektů. Předpokládá se, že studenti budou při návrhu a při následném řešení úloh využívat možností mezioborové spolupráce. Minimální účast na seminářích a dílnách je 80% (max. 3 absence).
Zapsání studenta do předmětu je omezeno kapacitou předmětu. Nejsou vyžadovány jednotně žádné vstupní znalosti z oborů, které student nestuduje. Naopak, předpokládají se odpovídající znalosti oboru, který daný student aktuálně studuje.
Hodnocení využívá šestibodové stupnice známek:
začátky jsou každý pátek dle rozvrhu ve 12.45 v prostorách Institutu intermédií, Fakulta elektrotechnická, ČVUT v Praze, Technická 2, Praha 6 - Dejvice, Halové laboratoře, dveře H1-25.
Náplní seminářů a dílen bude seznamovat se s technikami a postupy používanými při návrhu a realizaci interaktivních intermediálních instalací a performancí. To vše v kontextu současných i v historii realizovaných projektů z oblasti intermédií a příbuzných oblastí.
Jednou z podmínek k získání zápočtu je aktivní práce v týmu, kterou budou sledovat projektoví konzultanti z řad pedagogů. Proto se doporučuje účast na co největším počtu seminářů (minimum je však 80%). Zároveň se doporučuje dochvilnost neboť pozdní příchody do IIM značně ruší soustředění ostatních na semináři/dílně.
A unique two-semester course (ITT1, ITT2) jointly organized by pedagogues from CTU, AMU and UMPRUM. The course is offered in the entire faculty offer of FEL ČVUT and at FAMU, DAMU, HAMU and UMPRUM.
The aim of the subject is to create one of the interdisciplinary platforms that will make available selected knowledge and procedures at the border of technology and creation in the field of multimedia, interaction and IoT. The course will offer students from the fields of technology and art a basic orientation in the possibilities, concepts and approaches with which technically or, conversely, artistically oriented students work. The form of work is the development of discussions within seminars, gaining practical experience within workshops, and an essential part of the process will be the creation of interdisciplinary teams and the creation of concepts and projects. Part of the projects will then be possible to implement in the summer semester within the next part - the subject Intermedia creation and technology II.
The goal of studying the ITT course is to support communication skills between students with different orientations and different ways of thinking. The mutual contact of artistically and technically oriented students should then lead to a broadening of the view of the same problems and the world around us in general.
The content of the subject is a selection of topics that form a comprehensive knowledge space necessary for the creation of an intermediate application/work. One to two afternoon 3-hour blocks will be devoted to each topic. The topic is usually introduced by a lecture dealing with the context, principles and specific possibilities of the commonly used technology. The lecture is extended by a space for discussion on the given topic. The goal of the discussion is to more broadly develop considerations about the presented technologies from the creator's point of view. The discussion is then followed by a practical part, the content of which is the joint implementation of one or more tasks or simple installations using the given tools. The intention is to create a space for experimentation, not a complete work. At the end of the semester, students will be introduced to topics for assigning projects for implementation in the summer semester.
The concept of this year's Intermedia creation course is led by Michal Kindernay from FAMU and is focused on interdisciplinary dialogue and current environmental topics in connection with creative artistic disciplines and techniques. It aims to develop in students not only critical awareness of ecological challenges, but also artistic sensitivity and the ability to communicate complex ideas in the form of visual, sound and performance art through various technologies.
Eco level theme – we will examine the theme of the water element through critical aspects of the contemporary world. Water as a symbol of scarcity, pollution and exploitation of natural resources. Water as an essential element of life, an irreplaceable part of the ecosystem and the human body. Water as a mirror of ecological problems and social inequalities and our relationship with nature.
The theme is also related to other types of liquid forms, other transitional phases between solids and gases, atmospheric pressures, disturbances, abnormalities, extremes, weather, climate and everything that affects ourselves and our existence on Earth. Students will explore how art and ecology can be connected, how artistic outputs can communicate, influence, inspire or support environmental awareness.
Lectures, discussions and workshops focused on principles and technologies appropriate to the subject will take place within the course. We will also focus on research and creative methods for an interdisciplinary approach, contexts, theoretical and historical connections. The subject is intended for all disciplines and its intention is to connect them, to include all students in collaborative projects, to make them each contribute with their work, expertise and experience.
The starting point for the creation of performances and performative installations is the poetic and conscious use of technology with an emphasis on its ecological footprint, relevance, reflection and our responsibility and criticality towards it. We will emphasize harmony between technology and its forms with regard to our planet. To achieve our final outputs, we will follow the path of research, studies of selected topics and approaches. The output will be a collective sound installation with visual extensions / a series of sound interventions and performances / a thematically composed program. The output will take place in the DISK theater or in the gallery space (GHMP).
The subject is finished with a graded assessment awarded on the basis of a joint evaluation by the teaching team. Grading is based on the project concept submitted at the end of the semester and is influenced by attendance and activity during the semester. For art students, the outputs of their work can later be applied in the form of final projects. It is assumed that students will use the possibility of interdisciplinary cooperation during the design and subsequent solving of tasks. Minimum participation in seminars and workshops is 80% (max. 3 absences).
Enrollment of a student in a subject is limited by the capacity of the subject. No entry knowledge from fields that the student is not studying is uniformly required. On the contrary, adequate knowledge of the field that the student is currently studying is assumed.
the beginnings are every Friday according to the schedule at 12.45 in the premises of the Institute of Intermedia, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague, Technická 2, Prague 6 - Dejvice, Indoor laboratories, door H1-25.
The content of the seminars and workshops will be to get acquainted with the techniques and procedures used in the design and implementation of interactive intermediate installations and performances. All this in the context of current and historically implemented projects in the field of intermedia and related fields.
One of the conditions for obtaining credit is active work in a team, which will be monitored by project consultants from the ranks of educators. Therefore, it is recommended to attend as many seminars as possible (the minimum is 80%). At the same time, punctuality is recommended as late arrivals at IIM greatly disturb the concentration of others at the seminar/workshop.