Slidy se mohou změnit ještě i těsně před danou přednáškou. Předběžné verze se budeme snažit dát k dizpozici dopředu. Samotné slidy ovšem nejsou postačujícím materiálem ke zvládnutí předmětu. Po přednášce budou slidy ještě aktulizovány, doplněny o pracovní část. Spoiler alert: Varianta s poznámkami vás může připravit o potěšení ze samostatného vyřešení problému, otázky. Nalezení chyb v materiálech (web, slidy) odměníme bonusovými body.
Doporučené čtení je průběžně odkazováno během přednášek, viz vždy poslední přednáškový slide. Některé slidy mohou být a budou nahrazeny vysvětlením na tabuli, či demostrací běhu progamu, v materiálech jsou ponechány pro úplnost.
Tabulka programu přednášek bude průběžně aktualizována. Věnujte pozornost nepravidelnostem a přesunu rozvrhů, viz harmonogram. Začneme standardní presenční výukou. Přednášky budou zaznamenávány i streamovány. Otázky během přednášky vítány!
Záznamy přednášek. Záznamy z loňské distanční výuky lze vidět na B3B33KUI YouTube playlistu. Některé interakce během přednášky, resp. řečeno otázky budou stejné či podobné, zbytečně nepředbíhejte. Spíše k použití po dané přednášce, jako součást výukových materiálů.
Poznámka k pdf dokumentům. Po přednášce jsou aktualizovány, dále se provádí aktualizace v případě nalezené chyby, překlepu atp.
*_.pdf
obsahuje přednáškové slidy, tak jak byly předneseny
*_withnotes.pdf
neobsahují slidy s odpověďmi na hlasovacími problémy-otázky kladené během přednášky
*_live_withnotes.pdf
dokumenty jsou nejobsažnější, obsahují i note slidy k otázkám položeným během přednášek.
datum | č.t. | S/L | náplň |
---|---|---|---|
17.02.2022 | 1 | L | Úvod, jen velmi krátce. N-puzzle. 01_intro.pdf. Řešení problémů prohledáváním. Stromy a grafy. Jak neskončit ve slepé uličce a kdy skončit. 02_search.pdf, 02_search_live_withnotes.pdf |
24.02.2022 | 2 | S | Hledáme dále, 03_search.pdf, 03_search_live_withnotes.pdf |
03.03.2022 | 3 | L | Hledání řešení v případě, když někdo hraje racionálně proti nám - dvouhráčové hry. Minmax, $\alpha-\beta$ prořezávání 04_adversarial.pdf, 04_adversarial_live_withnotes.pdf |
10.03.2022 | 4 | S | Co když je ve hře soupeře prvek náhody, nebo máme více hráčů. Expectimax. 05_expectimax.pdf, 05_expectimax_live_withnotes.pdf |
17.03.2022 | 5 | L | Sekvenční rozhodování za neurčitosti I. Jak nalézt cestu k cíli, když v každém kroku závisí skutečný výsledek akce na náhodě. Value iteration. 06_mdp_withnotes.pdf, 06_mdp.pdf, 06_mdp_live_withnotes.pdf |
24.03.2022 | 6 | S | Sekvenční rozhodování za neurčitosti II. Hledání optimální policy přímo. Policy iteration. 07_mdp.pdf, 07_mdp_withnotes.pdf, 07_mdp_live_withnotes.pdf |
31.03.2022 | 7 | L | Posilované učení I. Jak nalézt cestu k cíli, když nevíme jak náhodnost vypadá a nemáme mapu. 08_rl_withnotes.pdf, 08_rl.pdf, 08_rl_live_withnotes.pdf |
07.04.2022 | 8 | S | Posilované učení II. Jak kombinovat průzkum a již naučené. Průzkum vs. zužitkování již naučeného. 09_rl.pdf, 09_rl_live_withnotes.pdf |
14.04.2022 T2:D2-256 | 9 | L | Písemka na přednášce (aka mid-term exam, 15 bodů). Z kapacitních důvodů v místnosti T2:D2-256. Posilované učení III. Co když je prostor stavů příliš veliký a nemůžeme si vše pamatovat v tabulce. Shrnutí prohledávacích algoritmů. |
21.04.2022 | 10 | S | Zpět k jednorázovému rozhodování za neurčitosti. Jak rozhodnout optimálně, když známe potřebné podmíněné pravděpodobnosti - Bayesovské rozhodování. 10_bayes.pdf, 10_bayes_withnotes.pdf, 10_bayes_live_withnotes.pdf |
28.04.2022 | 11 | L | Bayesovské rozhodování a klasifikace, jak klasifikátor hodnotit. 11_recog_a.pdf, 11_recog_a_withnotes.pdf, 11_recog_a_live_withnotes.pdf |
05.05.2022 | 12 | S | Učení rozhodovacího stroje z dat - klasifikátoru. Perceptron. 11_recog_b.pdf, 11_recog_b_live_withnotes.pdf |
12.05.2022 | 13 | L | Invariance transformacím, tečný podprostor pro k-NN a vybrané úlohy z lineárních klasifikátorů - Fisherův diskriminant a LSQ formulace. 11_recog_c.pdf, 11_recog_c_live_withnotes.pdf |
19.05.2022 | 14 | S | Shrnující přednáška, jednotící průchod, co studovat dále, …, 14_closing.pdf |