Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages. Go the latest version of this page.

Otázky ke zkoušce a literatura

INFO:

  • Zkouška má písemnou i ústní část.
  • Max. 40 bodů.
  • K úspěšnému složení zkoušky je zapotřebí získat minimálně 20 bodů. K postupu na ústní část zkoušky je zapotřebí minimálně 10 bodů z testu.
Ke zkoušce zpravidla nestačí projít si slajdy z přednášek - často se zkouší i látka, která byla zadána k prostudování doma, z odborné literatury!

ZKOUŠKOVÉ TERMÍNY:

… jsou uvedeny v KOSu.

OTÁZKY:

  • Rasterizace 2D objektů (MPG kap. 3)
    • Rasterizace úseček, kružnic a oblouků.
    • Vyplňování a šrafování mnohoúhelníků.
    • Ořezávání úseček a mnohoúhelníků.
  • Barva (MPG kap. 1, 4.1)
    • Vnímání barvy, třísložková reprezentace barev, srovnávací funkce, prostor XYZ.
    • Barevné prostory a modely.
  • Rastrové obrazové formáty, komprese rastrového obrazu (MPG kap. 2.5-2.7)
  • NEPOVINNÉ: Rozptylování barev, práce s paletou (MPG kap. 4.1)
  • Promítání (MPG kap. 9)
  • Řešení viditelnosti (MPG kap. 11)
  • Metody a algoritmy stínování (MPG kap. 10.7)
  • Vržené stíny(MPG kap. 12)
  • Texturování (MPG kap. 13)
  • Modelování prostorové scény, B-rep, CSG, volume rep. (MPG kap. 6, 14.1)
  • Globální osvětlení (MPG kap. 10.1-10.6, 15.1-15.5, 15.9, 15.10)
    • Přímé a nepřímé osvětlení, efekty globálního osvětlení.
    • Radiometrické a fotometrické veličiny (tok, irradiance, radiozita, zářivost, radiance).
    • Odraz světla na povrchu, BRDF.
    • Zobrazovací rovnice - úhlová a plošná formulace.
    • Radiosita, souvislost se zobrazovací rovnicí.
    • Ray tracing, souvislost se zobrazovací rovnicí.
    • Stochastický ray tracing, plošné zdroje světla.
  • NEPOVINNÉ: HDRI (zdroje: prezentace, MPG kap. 4.2)
    • Akvizice HDR obrázků.
    • HDR formáty pro obrázky a video.
    • HDR zorazovací zařízení.
    • HVS (Human Visual System) - adaptace, rozsah vnímané luminance, skotopické a fotopické vidění, purkňův efekt.
    • Mapování tónů.
    • Globální vs. lokální operátory mapování tónů, časově závislé operátory.
    • Reakce na silné zdroje světla - oslnění.
MPG = Žára a kol. Moderní počítačová grafika, Computer Press, 2005.
courses/b4m39apg/exam/start.txt · Last modified: 2020/01/08 15:26 by bittner