Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages.

Piškvorky aneb Tic-Tac-Toe

Na přednáškách předvedeme vývoj (alespoň některých částí) hry Piškvorky. Na této stránce jsou k dispozici ke stažení zdrojové kódy tak, jak byly vytvořeny na přednášce.

Upozornění: Níže publikované kódy slouží jako doplněk výuky k přednáškám a mají demonstrovat určité programovací techniky či rysy Pythonu. V žádném případě to není produkční kód!!! Zveřejněné kódy se často zaměřují na hlavní rysy a neobsahují např. kontrolu či ošetření chybových stavů, apod. Použití na vlastní nebezpečí.

Máte-li k vystaveným kódům připomínky, náměty na vylepšení vedoucí k lepší srozumitelnosti kódu a k lepšímu výukovému dopadu, sdělte nám je nejlépe v příslušném vlákně na fóru. Děkujeme!

Ke stažení

    • Hra hraje předem daný počet tahů, nijak nedetekuje výhru, či zaplněnost hrací plochy.
    • Implementován je jen 1 hráč, který zjistí volná pole a vrátí první z nich.
    • Třída Playfield je použita zatím jen v hráči, ačkoli ji s výhodou v budoucnu použijeme i v Game.
  • Kódy částečně z přednášky 31.10. 2017 a doplněné od další funkcionalitu. gitlab fel vyžaduje vaší standardní školní autentikaci. Můžete klonovat, případně stahnout ve formě archivu. V případě potíží s gitlab-em, zip-archive
    • Připomínám, že k cíli vede více cest. Snažil jsem se maximálně zjednodušit hlavní metodu, která prochází herní plochu různými směry …
    • možná za cenu příliš velkého množství tříd. Například pozice by mohla být (pojmenovanovaná) dvojice.
    • Některé “design choices” jsou voleny i tak, abyste viděli, co je možné. Zkuste si třeba kód zjednodušit.
    • PyCharm vám dovolí schovat “folding” části kódu. Můžete zkusit si schovat většinu kódu a číst vždy jen jednu část.
courses/b4b33rph/prednasky/piskvorky.txt · Last modified: 2017/11/02 08:18 by svobodat