Table of Contents

Úkol 1

Basics

První úkol na procvičení základní látky z prvních dvou lekcí; definice proměnných, vektorů, matic, funkcí, práce se stringy a datovými strukturami.

Vaším úkolem je definovat proměnné a funkce podle instrukcí níže.

Zadání

Definujte následující objekty podle zadání v templatu;

  • proměnné x, y, s, a δ
  • vektory primes a fives
  • tuple tup
  • matice A, B a 3D tensor C

Implementujte následující dvě funkce podle zadání v templatu;

  • Funkce normal pro výpočet hustoty pravděpodobnosti normálního rozdělení.
  • Funkce count_letters pro sumaci písmen v textu.

Tipy pro úspěšné řešení:

  • Všechny objekty {proměnné i funkce} definujte přímo v “global scope” odevzdaného souboru “hw.jl”. {Neuzavírejte je do modulů, nebo jiných funkcí.}
  • U definice proměnných zkontrolujte správný datový typ, včetně správného typu elementů v případě datových struktur.
  • Funkce count_letters by měla správně spočítat i písmena s nulovou četností. Stačí počítat písmena anglické abecedy. Počítejte velká a malá písmena dohromady a do slovníku indexujte malými písmeny.
  • Neimportujte nepovolené knihovny.
  • (Symbol δ můžete ve VSCode napsat pomocí “\delta” plus zmáčknutí tabulátoru. Nebo ho zkopírujte.)
courses/b0b36jul/hw/hw1.txt · Last modified: 2025/10/02 13:24 by soldasim