Table of Contents

Jak na zkoušku

Zkouška 26. 5. 2025
Zkouška 2. 6. 2025
Zkouška 9. 6. 2025
Zkouška 16. 6. 2025

Minimální znalosti a schopnosti z logiky

Co by studenti a studentky měli znát a umět? Znát pojmy z přednášek a jejich definice, umět s danými pojmy pracovat. Chápat rozdíl mezi syntaxí a sémantikou. Umět rozhodovat o vlastnostech formulí a vztazích mezi nimi. Podrobněji:

Několik příkladů možných otázek

Úloha (2 body, testuje schopnost detekovat sémantickou ekvivalenci)

Rozhodněte, které z následujících formulí jsou sémanticky ekvivalentní formuli (a \/ b) => ~ c.

Úloha (2 body, testuje schopnost detekovat tautologie)

Rozhodněte, které z následujících sentencí predikátové logiky jsou tautologie. (Pracujeme s jazykem, který nemá žádné predikátové, funkční ani konstantní symboly.)

Minimální znalosti a schopnosti z teorie grafů

Co by studenti a studentky měli znát a umět? Ve zkratce: znát pojmy z přednášek a jejich definice, umět s danými pojmy pracovat. Znát a umět použít algoritmy probrané na přednáškách. Znát základní výsledky z přednášek a umět je využít. Umět sestrojit graf se zadanými vlastnostmi (a případně být schopni rozhodnout, že takový graf neexistuje). Explicitně:

Několik příkladů možných otázek

Úloha (2 body, testuje porozumění silné souvislosti)

Rozhodněte, která z následujících tvrzení jsou pravdivá:

Úloha (2 body, testuje porozumění barevnosti, klik, nezávislých množin)

Rozhodněte, která z následujících tvrzení jsou pravdivá:

Úloha (1 bod, testuje schopnost nalézt minimální kostru)

Je zadán ohodnocený graf G (množinou vrcholů a seznamem hran spolu s cenou). Pokud má minimální kostru, zapište její cenu a množinu hran, která ji tvoří. Pokud minimální kostru nemá, odpovězte “G nemá minimální kostru.”

Starší příklady k inspiraci na zkoušku

Pro inspiraci sdílíme, jak vypadaly některé úlohy z minulých let. Typy příkladů ani body za ně již nemusí být relevantní.