Search
Ve třetí úloze bude Vaším úkolem naprogramovat hráče (původně deskové) dvouhráčové hry Reversi.
Mějme čtvercovou hrací plochu N x N čtvercových políček. Hrací plocha je ohraničená a hrany hrací plochy spolu nesousedí. Máme hrací kameny dvou barev. Na začátku hry máme ve středu hrací plochy umístěny dva kameny od každé barvy. Hráč, který je na tahu položí na hrací plochu kámen své barvy tak, aby uzavřel souvislou řadu soupeřových kamenů. Tyto kameny se potom stanou kameny hráče na tahu. To je možné provádět vodorovně, svisle a šikmo. Pokud hráč nemůže umístit kámen tak, aby soupeři zabral alespoň jeden kámen, hraje automaticky soupeř. Hra končí v okamžiku, kdy je celá hrací plocha zaplněna kameny nebo pokud žádný hráč nemůže položit svůj kámen. Vítězem hry je hráč mající na hrací ploše více kamenů než soupeř.
Naprogramujte hráče, který bude hrát korektně a lépe než hráči všech ostatních.
Na úloze si ukážeme následující vlastnosti této skupiny problémů:
Stejně jako v celém předmětu RPH se cení především vaše snaha. Pak se nemusíte bát, že byste kvůli této úloze předmět neukončili. Nicméně v průběhu práce na úloze budou definované kontrolní body, kdy budete muset odevzdat implementaci jisté části úlohy. Na závěr se porovnají vaše hráče s ostatními a pokusíte se umístit v této minisoutěži co nejlépe.
Odevzdání se dělí na dvě části:
MyPlayer.java
ReversiPlayer
Reversi
$$$
cz.cvut.agents.rph.reversi.players.xxxxxxxx
xxxxxxxx
MyPlayer
cz.cvut.agents.rph.reversi.players.novakja1.MyPlayer
String getName()
ReversiMove makeNextMove(int[][] board)
ReversiMove
getMyColor()
init(…)
super.init(…)
cz.cvut.agents.rph.reversi.main.ReversiCreator
cz.cvut.agents.rph.reversi.players.novakja1.MyPlayer cz.cvut.agents.rph.reversi.players.DummyPlayer
Časový limit, kterým omezujeme délku “přemýšlení” Vašeho hráče si můžete nastavit pomocí parametru timeout. Tento parametr nastavíte pomocí přepínače --timeout=XXX u třídy ReversiCreator, kde XXX udává maximální dobu v milisekundách, kterou může Váš hráč strávit v metodě makeNextMove(). Při ladění může být užitečné nastavit tento parametr na vysokou hodnotu, tj. třídu ReversiCreator spustíte např. s parametry cz.cvut.agents.rph.reversi.players.novakja1.MyPlayer cz.cvut.agents.rph.reversi.players.DummyPlayer --timeout=99000000.
ReversiCreator
makeNextMove()
cz.cvut.agents.rph.reversi.players.novakja1.MyPlayer cz.cvut.agents.rph.reversi.players.DummyPlayer --timeout=99000000
Zdrojový kód frameworku: reversi-src.zip .
Když si budete chtít proti svému hráči zahrát sami, využijte následující ReversiCreator a implementujte u Vašeho hráče rozhraní java.awt.MouseListener. mouseenabledreversicreator.java