Warning
This page is located in archive.

Domácí úkol 4 - algoritmy

Příklady:

ÚKOL A:

Napište program obsahující metodu, která určí, kolikrát se v zadaném čísle vyskytují jednotlivé číslice. Výstupem bude pole setříděné podle počtu výskytů jednotlivých číslic.

Příklad:

číslo: 4754134201

počet bodů: 5


ÚKOL B:

Napište program, který najde průnik dvou množin. Množiny představují dvě jednorozměrná pole s celými čísly. Výsledkem programu bude jednorozměrné pole obsahující čísla vyskytující se v obou množinách. Program bude obsahovat následující metody: metodu pro načtení pole, pro výpis pole a metodu, která bude vracet jednorozměrné pole (průnik), ve kterém budou uloženy hodnoty společné pro obě vstupní pole. Množiny je vhodné před hledáním společných prvků setřídit.

Příklad:

  • množina 1: {7, 4, 15, 2, 12, 5}
  • množina 2: {8, 7, 20, 12},
  • průnik: {7,12}

počet bodů: 6


ÚKOL C:

Napište program, který v matici přerovná pořadí řádek podle n-tého prvku v řádce. První řádek v nové matici bude řádek s nejmenším prvním prvkem v řádku, poslední řádek v nové matici bude řádek s největším prvním prvkem v řádku. Program bude obsahovat následující metody: metodu pro načtení matice, pro výpis matice a metodu, která bude vracet setříděnou matici dle výše uvedeného pravidla.

Příklad: seřazení podle 2. sloupce:

počet bodů: 8


ÚKOL D:

Napište program, který vytvoří čtvercovou matici o velikosti m, symetrickou podle diagonály. Program bude obsahovat následující metody: metodu pro načtení množiny hodnot typu int do dvourozměrného pole (trojúhelníková matice), proceduru pro výpis zadaného dvourozměrného pole, metodu vytvářející symetrickou matici.

Příklad:

počet bodů: 4


ÚKOL E:

Napište program, který zjistí v jmenném seznamu (pole textových řetězců -prvky typu String)výskyt hledaného jména.Seznam nejpve setřiďte dle abecedy a pro vyhledání požadovaného jména použijte rekurzivní algoritmus binárního vyhledávání. Výsledkem metody vyhledávání bude hodnota typu boolean (true - nalezeno, false - nenalezeno). Seznam jmen a hledané jméno zadává uživatel. Jednotlivé podproblémy programu (třídění, hledání atd.) řešte v samostatných metodách.

RADA: pro pojmenování položek seznamu použijte jen znaky základní ASCII sady (tzn. nepoužívat např. “české” znaky - č, á, ě, ř atd.).

Příklad:

  • Vstup: String[] seznam = {“kun”, “kocka”, “slepice”, “ovce”, “pes”, “husa”};
  • hledane_jmeno: “pes”, výsledek: true
  • hledane_jmeno: “krysa”, výsledek: false

počet bodů: 5


courses/a0b36pri/teacher/pelikano/du4.txt · Last modified: 2015/11/20 15:47 by pelikano