Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages.

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
courses:b3m33aro:arovychodiska [2018/02/17 01:21]
hlavac [Proč?]
courses:b3m33aro:arovychodiska [2018/02/17 01:24] (current)
hlavac [Jak?]
Line 14: Line 14:
 Předmět Autonomní robotika je jedním ze tří předmětů povinných pro všechny studenty programu Kybernetika a robotika. Studenti vstupující do předmětu prošli rozdílným studiem a o robotice mají různou znalost. Mezi studenty bývá zhruba čtvrtina, kteří již v bakalářském studiu na FEL ČVUT studovali program Kybernetika a robotika a jeho obor Robotika. Další zhruba polovina studentů studovala jiné obory na FEL ČVUT. Další čtvrtina studentů typicky přichází po bakalářském studiu z jiných fakult a univerzit s velmi rozličnými znalostmi. Předmět Autonomní robotika je jedním ze tří předmětů povinných pro všechny studenty programu Kybernetika a robotika. Studenti vstupující do předmětu prošli rozdílným studiem a o robotice mají různou znalost. Mezi studenty bývá zhruba čtvrtina, kteří již v bakalářském studiu na FEL ČVUT studovali program Kybernetika a robotika a jeho obor Robotika. Další zhruba polovina studentů studovala jiné obory na FEL ČVUT. Další čtvrtina studentů typicky přichází po bakalářském studiu z jiných fakult a univerzit s velmi rozličnými znalostmi.
  
-Studenti, kteří na FEL v programu Kybernetika a robotika studovali obor Robotika, již mají rozhled a detailní znalosti z kinematiky, diferenciální kinematiky (předmět Robotika Ing. Vladimír Smutný, Ph.D.), z modelování a řízení robotů jako dynamického systému (A3B33DRR Dynamika a řízení robotů, prof. Zbyněk Šika z Fakulty strojní ČVUT).+Studenti, kteří na FEL v programu Kybernetika a robotika studovali obor Robotika, již mají rozhled a detailní znalosti z kinematiky, diferenciální kinematiky (předmět Robotika Ing. Vladimír Smutný, Ph.D.), z modelování a řízení robotů jako dynamického systému (předmět ​A3B33DRR Dynamika a řízení robotů, prof. Zbyněk Šika z Fakulty strojní ČVUT, z předchozí akreditace přednášený naposledy v zimním semestru 2017/2018).
  
 Věřím, že materiály předmětu budou užitečné i studentům, kteří nenavštěvují naši Autonomní robotiku, stejně jako odborníkům z praxe. Možná si text přečtou i lidé z jiných oborů, jež všeobecně populární robotika zajímá. Věřím, že materiály předmětu budou užitečné i studentům, kteří nenavštěvují naši Autonomní robotiku, stejně jako odborníkům z praxe. Možná si text přečtou i lidé z jiných oborů, jež všeobecně populární robotika zajímá.
 ===== Jak? ===== ===== Jak? =====
  
-Ze skladby studentů předmětu a jeho zaměření lze vyvodit, že Inteligentní ​robotika má většině studentů, zhruba jejich třem čtvrtinám,​ poskytnout rámcový přehled o "​vyšším řízení v robotice",​ tedy jak se navrhují, řídí a provozují řídí člověkem vytvářené inteligentní autonomní stroje. Jelikož je tato znalost dnes považována za klíč k budoucím autonomně pracujícím a s člověkem kooperujícím strojům, je naděje, že poznání nabyté v předmětu pravděpodobně ve své práci ​využijí skoro všichni jeho studenti.+Ze skladby studentů předmětu a jeho zaměření lze vyvodit, že předmět Autonomní ​robotika má většině studentů, zhruba jejich třem čtvrtinám,​ poskytnout rámcový přehled o "​vyšším řízení v robotice",​ tedy jak se navrhují, řídí a provozují řídí člověkem vytvářené inteligentní autonomní stroje. Jelikož je tato znalost dnes považována za klíč k budoucím autonomně pracujícím a s člověkem kooperujícím strojům, je naděje, že poznání nabyté v předmětu pravděpodobně ve své budoucí profesionální činnosti ​využijí skoro všichni jeho studenti.
  
 Předmět je rozdělen do jednotlivých přednášek s různorodou mírou detailu. V několika přednáškách formuluji řešenou úlohu a na přehledové úrovni poskytnu výčet používaných řešení a odkáži na příslušné učebnice a někdy i na původní vědecké práce. V některých přednáškách spojuji jednotlivé komponenty do větších celků řešících praktické úlohy. V oblasti vyššího robotického řízení často neexistuje jen jedno nejlepší řešení. Předmět také nabídne celistvý pohled, který snad dovolí studentovi orientovat se i ve složitých aplikačních robotických a jiných kybernetických úlohách. Předmět je rozdělen do jednotlivých přednášek s různorodou mírou detailu. V několika přednáškách formuluji řešenou úlohu a na přehledové úrovni poskytnu výčet používaných řešení a odkáži na příslušné učebnice a někdy i na původní vědecké práce. V některých přednáškách spojuji jednotlivé komponenty do větších celků řešících praktické úlohy. V oblasti vyššího robotického řízení často neexistuje jen jedno nejlepší řešení. Předmět také nabídne celistvý pohled, který snad dovolí studentovi orientovat se i ve složitých aplikačních robotických a jiných kybernetických úlohách.
  
courses/b3m33aro/arovychodiska.1518826896.txt.gz · Last modified: 2018/02/17 01:21 by hlavac