CourseWare Wiki
Switch Term
Summer 2021 / 2022
Summer 2018 / 2019
Older
Search
Log In
old
courses
b3m33aro
arovychodiska
Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this
course pages
.
Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
View differences:
Side by Side
Inline
Go
Link to this comparison view
Both sides previous revision
Previous revision
2018/02/17 01:24 hlavac [Jak?]
2018/02/17 01:23 hlavac [Proč?]
2018/02/17 01:21 hlavac [Proč?]
2018/02/17 01:21 hlavac [Komu?]
2018/02/09 10:41 hlavac [Komu?]
2018/02/09 10:41 hlavac [Co?]
2016/12/23 05:08 hlavac [Proč?]
2016/12/23 05:00 hlavac
2016/12/23 04:58 hlavac created
Go
Next revision
Previous revision
2018/02/17 01:24 hlavac [Jak?]
2018/02/17 01:23 hlavac [Proč?]
2018/02/17 01:21 hlavac [Proč?]
2018/02/17 01:21 hlavac [Komu?]
2018/02/09 10:41 hlavac [Komu?]
2018/02/09 10:41 hlavac [Co?]
2016/12/23 05:08 hlavac [Proč?]
2016/12/23 05:00 hlavac
2016/12/23 04:58 hlavac created
Go
courses:b3m33aro:arovychodiska [2018/02/17 01:21]
hlavac
[Proč?]
courses:b3m33aro:arovychodiska [2018/02/17 01:24]
hlavac
[Jak?]
Line 14:
Line 14:
Předmět Autonomní robotika je jedním ze tří předmětů povinných pro všechny studenty programu Kybernetika a robotika. Studenti vstupující do předmětu prošli rozdílným studiem a o robotice mají různou znalost. Mezi studenty bývá zhruba čtvrtina, kteří již v bakalářském studiu na FEL ČVUT studovali program Kybernetika a robotika a jeho obor Robotika. Další zhruba polovina studentů studovala jiné obory na FEL ČVUT. Další čtvrtina studentů typicky přichází po bakalářském studiu z jiných fakult a univerzit s velmi rozličnými znalostmi.
Předmět Autonomní robotika je jedním ze tří předmětů povinných pro všechny studenty programu Kybernetika a robotika. Studenti vstupující do předmětu prošli rozdílným studiem a o robotice mají různou znalost. Mezi studenty bývá zhruba čtvrtina, kteří již v bakalářském studiu na FEL ČVUT studovali program Kybernetika a robotika a jeho obor Robotika. Další zhruba polovina studentů studovala jiné obory na FEL ČVUT. Další čtvrtina studentů typicky přichází po bakalářském studiu z jiných fakult a univerzit s velmi rozličnými znalostmi.
-
Studenti, kteří na FEL v programu Kybernetika a robotika studovali obor Robotika, již mají rozhled a detailní znalosti z kinematiky, diferenciální kinematiky (předmět Robotika Ing. Vladimír Smutný, Ph.D.), z modelování a řízení robotů jako dynamického systému (A3B33DRR Dynamika a řízení robotů, prof. Zbyněk Šika z Fakulty strojní ČVUT).
+
Studenti, kteří na FEL v programu Kybernetika a robotika studovali obor Robotika, již mají rozhled a detailní znalosti z kinematiky, diferenciální kinematiky (předmět Robotika Ing. Vladimír Smutný, Ph.D.), z modelování a řízení robotů jako dynamického systému (
předmět
A3B33DRR Dynamika a řízení robotů, prof. Zbyněk Šika z Fakulty strojní ČVUT
, z předchozí akreditace přednášený naposledy v zimním semestru 2017/2018
).
Věřím, že materiály předmětu budou užitečné i studentům, kteří nenavštěvují naši Autonomní robotiku, stejně jako odborníkům z praxe. Možná si text přečtou i lidé z jiných oborů, jež všeobecně populární robotika zajímá.
Věřím, že materiály předmětu budou užitečné i studentům, kteří nenavštěvují naši Autonomní robotiku, stejně jako odborníkům z praxe. Možná si text přečtou i lidé z jiných oborů, jež všeobecně populární robotika zajímá.
===== Jak? =====
===== Jak? =====
-
Ze skladby studentů předmětu a jeho zaměření lze vyvodit, že
Inteligentní
robotika má většině studentů, zhruba jejich třem čtvrtinám, poskytnout rámcový přehled o "vyšším řízení v robotice", tedy jak se navrhují, řídí a provozují řídí člověkem vytvářené inteligentní autonomní stroje. Jelikož je tato znalost dnes považována za klíč k budoucím autonomně pracujícím a s člověkem kooperujícím strojům, je naděje, že poznání nabyté v předmětu pravděpodobně ve své
práci
využijí skoro všichni jeho studenti.
+
Ze skladby studentů předmětu a jeho zaměření lze vyvodit, že
předmět Autonomní
robotika má většině studentů, zhruba jejich třem čtvrtinám, poskytnout rámcový přehled o "vyšším řízení v robotice", tedy jak se navrhují, řídí a provozují řídí člověkem vytvářené inteligentní autonomní stroje. Jelikož je tato znalost dnes považována za klíč k budoucím autonomně pracujícím a s člověkem kooperujícím strojům, je naděje, že poznání nabyté v předmětu pravděpodobně ve své
budoucí profesionální činnosti
využijí skoro všichni jeho studenti.
Předmět je rozdělen do jednotlivých přednášek s různorodou mírou detailu. V několika přednáškách formuluji řešenou úlohu a na přehledové úrovni poskytnu výčet používaných řešení a odkáži na příslušné učebnice a někdy i na původní vědecké práce. V některých přednáškách spojuji jednotlivé komponenty do větších celků řešících praktické úlohy. V oblasti vyššího robotického řízení často neexistuje jen jedno nejlepší řešení. Předmět také nabídne celistvý pohled, který snad dovolí studentovi orientovat se i ve složitých aplikačních robotických a jiných kybernetických úlohách.
Předmět je rozdělen do jednotlivých přednášek s různorodou mírou detailu. V několika přednáškách formuluji řešenou úlohu a na přehledové úrovni poskytnu výčet používaných řešení a odkáži na příslušné učebnice a někdy i na původní vědecké práce. V některých přednáškách spojuji jednotlivé komponenty do větších celků řešících praktické úlohy. V oblasti vyššího robotického řízení často neexistuje jen jedno nejlepší řešení. Předmět také nabídne celistvý pohled, který snad dovolí studentovi orientovat se i ve složitých aplikačních robotických a jiných kybernetických úlohách.
courses/b3m33aro/arovychodiska.txt
· Last modified: 2018/02/17 01:24 by
hlavac