Warning
This page is located in archive.

Enterprise Architecture

  • je informační systém, orientovaný na organizaci (byznys, vláda), nikoliv na koncového uživatele
  • soubor “nezávislých, ale spolupracujících” aplikací
  • mnohdy vymezen rozsahem služeb, které má poskytovat
  • mnohdy proprietární implementace
  • důraz na
    • autonomii a automatičnost systému, neb nahrazuje rutinní činnosti lidí, avšak pokročilé reportování/kontrola
    • škálovatelnost, robustnost
  • běžně obsahuje komponenty:
    • Účetnictví
      • základní (administrativa, evidence, daně, mzdy)
      • rozšířené (logistika, pohyb faktur, personalistika,zákazníci)
    • Procesní řízení
      • vyžaduje pojmenování procesů v organizaci
        • přesné definování participace jednotlivých rolí v procesu
        • kontrola participace jednotlivých rolí v procesu
      • plánování a sledování výkonnosti (rentabilita procesů)
      • monitoring a optimalizace procesů (zejména těch klíčových)
      • systematická analýza vedoucí restrukturalizaci na základě dat
        • identifikace příležitostí a hrozeb (např. SWOT analýza)
        • sledování procesu jako celku (tj. bez funkční dekompozice)
    • Bussiness Inteligence
      • definuje procesy v organizaci, chování trhu
      • podpora rozhodování na základě historie, současnosti a (predikce) budoucnosti
      • pilíře BI:
        • znalosti top managementu (senior)
        • netriviální procesy
        • dostatečná (rozsah a kvalita) data přesně pokrývající procesy
      • používané metody:
        • OLAP analýza
        • přehledové zobrazení (report)
        • predikce (časové řady, modelování systémů)
        • dolování dat
        • vnitropodnikové řízení
      • oboustranná podpora systémů třetích stran (integrace)
    • Automatizace výrobních procesů (ERP)
      • řízení procesu v reálném čase
    • Správa obsahu (CMS)
      • řeší:
        • publikování obsahu ven (web,atp.)
        • práva k obsahu
        • správa diskuze (vnitřní a vnější)
        • statistika přístupů
    • Správa vztahů se zákazníky (CRM)
      • cíl:
        • identifikovat zákazníka
          • (porozumět jeho přáním, zvyšování spokojenosti zákazníka)
        • oslovení nových zákazníků
        • udržení stávajích zákazníků,
        • tvorba marketingové strategie
      • podkaterorie:
        • Operativní CRM
          • podpora procesů prodej-marketing-služby
          • uchovávání veškeré historie komunikace se zákazníkem
          • individualizace a kategorizace zákazníka
          • zahrnuje:
            • marketingové kampaně
            • automatizace prodeje a jeho sledování
        • Analytické CRM
          • analýzy pro:
            • optimalizaci procesů
            • hledání nových příležitostí
            • popis chování zákazníka
        • Kolaborativní CRM
          • specializované oslovování zákazníků dialogem (rady při prodeji, technická podpora, marketing)
    • Správa dat
      • návrh databáze pro jednotlivé procesy, uchování dat o realizacích procesu
      • mnohdy distribuce dat
        • Master Data Management (synchronizace distribuovaných dat)
courses/a4m33nms/cviceni/11-ea.txt · Last modified: 2013/10/04 13:02 (external edit)