Search
Studenti se seznámí s architekturou moderních grafických karet a naprogramují jednoduchou interaktivní 3D grafickou aplikaci s využitím rasterizace. Zároveň se naučí základním pojmům a principům používaným v počítačové grafice, jako jsou např. rasterizační zobrazovací řetězec (postup zobrazování scény), souřadnicové systémy a geometrické transformace a filtrování textur. Získají tedy znalosti, které jim usnadní orientaci v oblasti počítačové grafiky a stanou se slušnými základy nezbytnými pro profesionální růst, například při programování grafických karet (GPU) a animací. Cvičení probíhá v počítačové laboratoři. Důraz je kladen na získání praktických zkušeností s konkrétní knihovnou (OpenGL).
Odkazy na zdroje on-line najdete v sekci Odkazy a návody. Při studiu upřednostnujte aktualizované materiály (OpenGL 3.3 a vyšší), řada starších knížek a tutoriálů vydaných do roku 2010 je vázaná na staré a v praxi dnes již nepoužíváné verze OpenGL API (krátce o vývoji OpenGL zde). Publikace o teorii počítačové grafiky a o moderním OpenGL API:
Publikace založené na starší verzi OpenGL 1.2 apod., kterou nepoužíváme:
Základy algoritmizace, programování v jazyce C/C++, lineární algebra. Dodržovat akademická pravidla.
Programování grafiky