Warning
This page is located in archive.

Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revision Previous revision
Next revision
Previous revision
Next revision Both sides next revision
courses:a4m33au:semestralni_prace [2014/03/19 11:07]
jakubja5
courses:a4m33au:semestralni_prace [2014/04/01 21:14]
jakubja5 [Varianta pomocí časových automatů]
Line 3: Line 3:
 Shrnuti: Navrhnete ridici system nadrazi, formalizujte ho a dokazte jeho bezpecnost. Shrnuti: Navrhnete ridici system nadrazi, formalizujte ho a dokazte jeho bezpecnost.
  
-Nádraží je souvislý orientovaný graf, vstupní formát viz [[#​Datové_formáty|datové formáty]]. Uzly, z kterých nevedou šipky, nazveme //​výjezdy//,​ uzly, do kterých nevedou vedou šipky, nazveme //vjezdy//. Omezujeme se na grafy, u kterých z každého vjezdu existuje cesta do každého výjezdu. Každý uzel má zadaný ​unikátní název (začínající malým písmenem).+Nádraží je souvislý orientovaný graf, vstupní formát viz [[#​Datové_formáty|datové formáty]]. Uzly, z kterých nevedou šipky, nazveme //​výjezdy//,​ uzly, do kterých nevedou vedou šipky, nazveme //vjezdy//. Omezujeme se na grafy, u kterých z každého vjezdu existuje cesta do každého výjezdu. Každý uzel má zadán ​unikátní název (začínající malým písmenem).
  
 ===== Vlastnosti nádraží ===== ===== Vlastnosti nádraží =====
Line 64: Line 64:
   - Ukázat, že je výsledná formalizace nádraží + jeho řízení bezesporná.   - Ukázat, že je výsledná formalizace nádraží + jeho řízení bezesporná.
   - Dokázat, že nikdy nenastane kritický stav.   - Dokázat, že nikdy nenastane kritický stav.
-  - Nádraží musí pouštět vlaky hnedjakmile ​je to možné. Je třeba dokázat pro {{ :​courses:​a4m33au:​semp2012-o1.png?​64}} toto nádraží, že budou-li v čase //t// v tomto nádraží 2 vlaky, jeden vlak na //out1// a jeden na //in// směřující do //out2//, že se návěstidlo v //in// v čase //t+1// otevře.+  - Nádraží musí pouštět vlaky hned jakmile ​existuje volná cesta ze vstupního do výstupního uzlu. Je třeba dokázat pro {{ :​courses:​a4m33au:​semp2012-o1.png?​64}} toto nádraží, že budou-li v čase //t// v tomto nádraží 2 vlaky, jeden vlak na //out1// a jeden na //in// směřující do //out2//, že se návěstidlo v //in// v čase //t+1// otevře.
  
 ==== Technické poznámky ==== ==== Technické poznámky ====
Line 80: Line 80:
   - Zformalizovat návrh řídícího systému stejným způsobem jako v bodě 1.   - Zformalizovat návrh řídícího systému stejným způsobem jako v bodě 1.
   - Dokázat (formou vhodných dotazů v UPPALLu), že nikdy nenastane kritický stav.   - Dokázat (formou vhodných dotazů v UPPALLu), že nikdy nenastane kritický stav.
-  - Nádraží musí pouštět vlaky hnedjakmile ​je to možné. Je třeba dokázat pro {{ :​courses:​a4m33au:​semp2012-o1.png?​64}} toto nádraží, že budou-li v čase //t// v tomto nádraží 2 vlaky, jeden vlak na //out1// a jeden na //in//, že se návěstidlo v //in// v čase //t+1// otevře.+  - Nádraží musí pouštět vlaky hned jakmile ​existuje volná cesta ze vstupního do výstupního uzlu. Je třeba dokázat pro {{ :​courses:​a4m33au:​semp2012-o1.png?​64}} toto nádraží, že budou-li v čase //t// v tomto nádraží 2 vlaky, jeden vlak na //out1// a jeden na //in//, že se návěstidlo v //in// v čase //t+1// otevře.
  
 ==== Technické poznámky ==== ==== Technické poznámky ====
courses/a4m33au/semestralni_prace.txt · Last modified: 2014/04/01 21:15 by jakubja5