Termíny odevzdání jednotlivých samostatných úloh jsou v BRUTE. Záměrně je nepíšeme sem, aby nevznikaly problémy s konzistencí.
Cvičící: Jana Kostlivá, Zdeněk Straka, Petr Švarný
Sloupec č.par. označuje konkrétní paralelku, sloupec č.t. pořadové číslo týdne v semestru, sloupec v.t. pořadové číslo výukového týdne, tedy programu cvičení. Ve druhé půlce semestru je v tom trochu zmatek, tak prosím opatrně.
datum | č.par. | č.t. | v.t. | náplň |
---|---|---|---|---|
19.02.2020 | 101,102 | 1 | 1 | Úvodní cvičení. Osvěžíme dovednosti v Pythonu. Naprogramujeme rozhodnutí o řešitelnosti n-1 puzzle. Představíme AI-Gym a bludiště |
20.02.2020 | 103 | |||
21.02.2020 | 105 | |||
26.02.2020 | 101,102 | 2 | 2 | Prohledávání. Úplné prohledání stavového prostoru, čas, paměť, cena. Jak prohledání urychlit, heuristiky. |
27.02.2020 | 103 | |||
28.02.2020 | 105 | |||
04.03.2020 | 101,102 | 3 | 3 | Herní (adversariální) prohledávání I. Jak minimalizovat soupeřův zisk. Hra Reversi |
05.03.2020 | 103 | |||
06.03.2020 | 105 | |||
| 101,102 | 6 | 4 | Adversariální prohledávání II. Jak zmenšit velký strom - prořezávání. |
| 103 | |||
| 105 | |||
| 101,102 | 7 | 5 | Sekvenční rozhodování I. Zpátky k bludišti, ale co když se robot/agent občas splete, něco se nepovede? Který stav (políčko) je lepší. úloha MDPs |
| 103 | |||
| 105 | |||
| 101,102 | 8 | 6 | Sekvenční rozhodování II. Zkusme policy počítat přímo. |
| 103 | - | Výuka jako v pátek | |
| 105 | 6 | Sekvenční rozhodování II. Zkusme policy počítat přímo. | |
| 101,102 | 9 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? úloha RL |
| 103 | 6 | Sekvenční rozhodování II. Zkusme policy počítat přímo. | |
| 105 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? úloha RL | |
| 101,102 | 10 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení |
| 103 | 7 | Posilované učení I Ještě v bludišti. Co v případě, když model chování robota-agenta neznáme? úloha RL | |
| 105 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení | |
| 101,102 | 11 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. |
| 103 | 8 | Posilované učení II Explorace vs. Exploitace, aneb jak neustrnout na nalezeném řešení | |
| 105 | - | Svátek | |
| 101,102 | 12 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. Úloha Strojové učení |
| 103 | 9 | Posilované učení III; opouštíme přehledný tabulkový svět. | |
| 105 | |||
| 101,102 | 13 | 11 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. |
| 103 | 10 | Bayesovské rozhodování I Nejprve trochu procvičíme všechnny ty pravděpodobnosti, sdruženou, marginální, podmíněnou. Úloha Strojové učení | |
| 105 | |||
| 101,102 | 14 | 12 | Učení klasifikátorů II Trénink dělá mistra a tak pokračujeme. |
| 103 | 11 | Učení klasifikátorů I Jak vytrénovat rozhodovací stroj - klasifikátor z dat. | |
| 105 | |||
| 101,102 | 15 | 13 | Je hotovo |
| 103 | 12 | Učení klasifikátorů II Trénink dělá mistra a tak pokračujeme. | |
| 105 |
Cvičení nejsou povinná. Docházku budem sledovat, pro naši potřebu, např. pro zapamatování jmen. Předpokládáme, že diskuse nad problémy a konzultace k úlohám budou probíhat na cvičení. V případě dlouhodobější nepřítomnosti kontaktujte svého cvičícího a domluvte si individuální konzultace.