Warning
This page is located in archive.

Přednášky

1. Klíčové koncepty modelování systémů I [Kadleček] NEW

  • Programovací paradigmata
  • Deklarativní versus imperativní reprezentace
  • Práce s komplexitou
  • Dekompozice
  • Hierarchie
  • Abstrakce používané v softwarovém vývoji(jmenné, datové, funkcionální, objektové)

2. Objektově orientovaný přístup I [Kadleček] NEW

  • Objekty, třídy a hierarchie tříd
  • Zapouzdření
  • Interface a abstraktní třídy
  • Dědičnost
  • Message passing
  • Class diagramy a příklady systémů modelovaných pomocí OOP
  • Volba správného přístupu
  • Rozdíl mezi asociací, agregací a kompozicí
  • Dědičnost versus kompozice
  • Polymorfismus
  • Overloading versus overriding

3. Klíčové koncepty modelování systémů II [Kadleček] NEW

  • Abstraktní datové typy, mutabilita, imutabilita, idempotentnost
  • Rekurze, datové typy v rekurzi
  • Primitiva, vrstvy, principy kombinace
  • Metalingvistická abstrakce
  • SOLID, DRY

4. Creational design patterns [Kadleček, Mayer] NEW NEW

  • Factory a Abstract Factory
  • Builder
  • Prototype
  • Singleton
  • Dependency injection
  • Příklady

5. Structural design patterns [Mayer] NEW

  • Adapter
  • Proxy
  • Bridge
  • Composite
  • Facade
  • Decorator
  • Flyweight
  • Příklady

6. Behavioral design patterns [Kadleček]

  • Iterator
  • Chain of responsibility
  • Strategy
  • Visitor
  • Observer
  • Template method
  • State
  • Memento
  • Interpreter
  • Příklady

7. Datové struktury a patterny [Kadleček]

  • Plně persistentní, částečně persistentní datové a retroaktivní datové struktury
  • Retroaktivní datové struktury
  • Lazy Loading, Object pool, Cache

8. Map, filter, reduce pattern v NoSQL světě [Kadleček] NEW

  • Map reduce framework
  • Sumarizační patterny
  • Filtrační patterny
  • Organizační patterny
  • Join patterny
  • Meta patterny

9. Map, filter, reduce pattern v Java [Kadleček]

  • Abstrakce Control Flow
  • Map
  • Filter
  • Reduce
  • Collect
  • Paralelizace map reduce v Java a performance pohled

10. Patterny pro tvorbu Microservices [Kadleček] NEW

  • Materialized view
  • Event sourcing
  • CQRS
  • Eventual consistency
  • Saga

11. Generické programování [Šebek]

  • _

12. Specifikace, Návrhy specifikací, Web API, Apiary, Swagger [Mayer] 12_specifikace_rozhrani.pdf

  • Proč specifikace
  • Behaviorální ekvivalence
  • Struktura a modelování specifikace
  • Testování specifikací
  • Specifikace pro mutující metody, Null Reference, pre a post conditions
  • Návrh systému výjimek
  • Vyjímky pro chyby a speciální výsledky, zneužívání výjimek
  • Deterministické versus nedeterministické specifikace
  • Deklarativní versus operativní specifikace
  • Těsné versus volné specifikace
  • Návrh dobrých specifikací
  • Webové API

13. Patterny pro tvorbu UI [Kadleček] NEW

  • Základy UI - HTML, DOM, JavaScript, CSS
  • Single Page Application
  • Model View Controller, Model View Presenter, Model View View Model
  • Patterny Future/Promise a monáda
  • Moderní webové frameworky, Angular, React/Redux intro
courses/b6b36omo/prednasky.txt · Last modified: 2019/02/03 22:34 by sebekji1