Cvičící: Jan Čech, Ondřej Drbohlav, Tomáš Jeníček, Tomáš Kroupa Zuzana Kúkelová, Petr Olšák, Karla Štěpánová
Náplní cvičení je procvičení látky z přednášek formou příkladů řešených na tabuli. Příklady jsou většinou vyvěšeny (viz plán cvičení) týden předem. Na cvičení se připravujte, tj. přečtěte si příslušné kapitoly ze skript a zkuste vyřešit doma co nejvíce z vyvěšených příkladů.
Na některých cvičeních dostanete domácí úlohu (odkaz na ni je vždy v plánu cvičení níže a v odevzd. systému). Vaším úkolem je úlohu naprogramovat v Matlabu a odevzdat fungující matlabský kód a (pro většinu úloh) zprávu.
Zprávy a kód je nutno odevzdat obvykle do jednoho týdne ode dne zadání do odevzdávacího systému (přesné datum+čas viz tam). Úlohy se bodují, přičemž hodnotíme jak věcnou tak formální správnost kódu a zprávy. Pozdní odevzdání penalizujeme snížením bodového ohodnocení: mínus 2 body za každý týden zpoždění (počítáno po hodinách).
Kdo úlohu odevzdá ale ohodnotíme mu ji 0 body (tedy jako věcně a/nebo formálně nevyhovující), musí ji opravit a odevzdat znovu. Zpoždění se penalizuje stejně jako pozdní odevzdání, ale nepočítá se do něj doba, kterou úloha strávila u učitele.
Pokud odevzdáte domácí úlohu bez zpoždění, ohodnotíme ji do dvou týdnů od odevzdání (jinak to prosím urgujte emailem u svého cvičícího). Pokud odevzdáte úlohu se zpožděním, dobu hodnocení negarantujeme.
č. | pondělí 101,102,109,110 | středa 103,104,105,111 | čtvrtek 106,107 | pátek 108 | Obsah (kap. skript) | Cvič. ze skript | Dom. úloha |
---|---|---|---|---|---|---|---|
01 | 23.09. | 25.09. | 26.09. | 27.09. | Úvod. Formulace opt. úloh (1) | 1.1 a,c,f,i,k,l,m (,n); 1.2; 1.3 | |
02 | 30.09. | 02.10. | 03.10. | 04.10. | Maticová algebra (2), linearita (3) | 2.1 b; 2.3; 2.4; 2.8 a; 2.10; 3.1 a,b,c; 3.4; 3.6 a; 3.7; 3.8; 3.11 a | |
03 | 07.10. | 09.10. | 10.10. | 11.10. | Ortogonalita (4) | 4.1; 4.2; 4.3; 4.4; 4.8; 4.9; 4.10; 4.17; 4.15; 4.16; (4.25) | |
04 | 14.10. | 16.10. | 17.10. | 18.10. | Metoda nejmenších čtverců (5) | 5.1; 5.2; 5.3 a,g,h; 5.5 c,d; 5.14; (5.10; 5.4; 5.18; 5.19) | DÚ1 |
05 | 21.10. | 23.10. | 24.10. | 25.10. | Spektrální rozklad a kvadratické funkce (6) | 6.1 vybrané; 6.2 (jen jedna); 6.3; 6.4 vybrané; 6.5; 6.7 (jednu 2×2, jednu 3×3); 6.8; (6.14; 6.18; 6.22) | |
06 | 04.11. | 30.10. | 31.10. | 01.11. | Problém nejmenší stopy (7) | 6.9; 6.13 a; 7.1; 7.3 a; 7.4; 7.8; 7.9; (7.2; 7.11; 7.12 a,b) | DÚ2 |
07 | 11.11. | 06.11. | 07.11. | 08.11. | Nelineární funkce a zobrazení (8) | 8.4; 8.5 (vybrané); 8.6 a; 8.8 (vybrané); 8.10; 8.11 a,c ; 8.12; 8.16 (vybrané); 8.17 (vybrané); (8.7; 8.18; 8.19; 8.21; 8.22; 8.23; 8.2) | DÚ3 |
08 | 18.11. | 13.11. | 14.11. | 15.11. | Volné lokální extrémy (9) | 9.1; 9.2 vybrané; 9.5; 9.6; 9.8; 9.9; 9.10; (9.11; 9.13) | |
09 | 25.11. | 20.11. | 21.11. | 22.11. | Lok. extrémy vázané rovnostmi (10) | 10.1d; 10.4c; (10.5d;) 10.8; (10.18;) 10.12a (, b); 10.17; 10.19 | DÚ4 |
10 | 02.12. | 27.11. | 28.11. | 29.11. | LP: úvod a aplikace (11) | 11.1; 11.2 a (,b); 11.3 c,d,e (,i); 11.4 a,c,f; 11.9; 11.10; 11.15; (11.5; 11.6 a,b; 11.16) | |
11 | 09.12. | 04.12. | 05.12. | 06.12. | Konvexní množiny a mnohostěny (12) | 12.1 a,b,c,e,g; 12.2 vybrané; 12.5; 12.7 a,b,d; 12.10; 12.11; (12.9; 12.8) | DÚ5 |
12 | 16.12. | 11.12. | 12.12. | 13.12. | Dualita v LP (14) | 14.1 a; 14.2; 14.3 a,b,e(některé),f (a dále co se stihne) | |
13 | 06.01. | 18.12. | 19.12. | 20.12. | Konvexní funkce (15). Konvexní optimalizace (16) | 15.1 a,b,d; 15.3 a,b,c,e; 15.11 vybrané; (15.8; 15.9; 15.10;) 16.1 vybrané; 16.3; 16.4; 16.5 | |
14 | 08.01. | 09.01. | 10.01. | Opakování, pohled zpět. | cvičení ve středu 12:45-14:15 |
Podmínky zápočtu:
Za každou úlohu dostanete 1-10 bodů. Celkový počet těchto bodů se pak vydělí konstantou tak, aby max. počet bodů z domácích úloh za celý semestr byl 30. Tyto body se pak podílí na známce z předmětu.
Při řešení domácích úloh je zakázáno: přebírat řešení (kód nebo text) od jiných studentů (z letošního i minulých let) nebo z webu, poskytovat je jiným studentům, dávat je kamkoliv na web. Na druhou stranu vám nezakazujeme se o látce spolu bavit (např. na diskusním fóru), naopak to doporučujeme - bavte se ale jen o matematice, ne o kódu. Za důkaz plagiátorství považujeme už to, že nejste schopni vysvětlit, jak váš kód funguje.
Odhalení plagiátu má za následek neudělení zápočtu. Opakované plagiátorství může vést k disciplinárnímu řízení. Viz obecná pravidla o plagiátech a opisování.