Table of Contents

Reversi II

Nadcházející neděli (tedy 6.12.2015) do 23:59:59 je třeba odevzdat základního korektně hrajícího hráče, viz reversi.

Hádanka

Debugging

Při psaní programů mohou nastat dva základní druhy chyb - syntaktické a sémantické. Zatímco syntaktické chyby odhalí kompilátor (v našem případě je vidíme již při psaní programu v IDE NetBeans), sémantické chyby musí obvykle odhalit sám programátor a to buď pomocí ladění programu (debugging), nebo pomocí testování (testing).

Zatímco s testováním jste se setkali v úloze spam, kde jste měli k dispozici unit testy, tentokrát se naučíme používat debugger.

NetBeans Debugger

Debbuger je software, který umožňuje sledovat při běhu programu jeho vnitřní stav, případně ho simulovat. V NetBeans je debugger přímo součástí IDE. Pro lepší představu o debuggeru se podívejte na následující video Using NetBeans Debugger.

Mezi základní způsoby použití debuggeru patří následující:

Možnosti debugování v NetBeans IDE si teď ukážeme na jednoduchém prográmku. Stáhněte si připravený ukázkový program a otevřete si ho jako nový projekt ve vašem IDE. Jde o jednoduchou implementaci binárního vyhledávání v seřazeném seznamu čísel.

Debug v praxi

Stáhněte si připravený testovací program. Tento program pracuje s daty, vyhledává první datum a také je všechny třídí. Jako vstup je parametr odkazující na datový soubor. V programu jsou více či méně zřejmé chyby. Pokuste se co nejvíce chyb nalézt a opravte je (minimálně na přiložených datech). Dodržujte myšlenku programu a chyby opravujte lokálními změnami (většina chyb se dá opravit v rámci jednoho řádku), případně program doplňte, ale nepřepisujte celé sekce a neměňte datové struktury.