Table of Contents

01 Úvod, Prohledávání

Kvíz I - bonusový

Prohledávání I

Zadání úlohy: hledání cesty v bludišti

V prostředí Prohledávání stavového prostoru naprogramujte nalezení nejlevnější cesty. Nezapomeňte, že cena přechodu mezi pozicemi nemusí být nutně všude stejná.

Seznámení s prostředím KUIMaze

Okno s obrázkem si zatím nechte otevřené, nezavírejte ho!

Ačkoli mnozí jste již netrpěliví skočit na implementaci algoritmu A*, zkuste napřed hledání cesty v jednoduchém bludišti. Je to menší problém, bude se vám snáz krokovat a debugovat, ověříte si správné zacházení s prostředím na jednodušším problému. Základní komunikační rozhraní je stejné, tedy

import kuimaze
MAP = 'maps/easy_intro/easy_intro_1.bmp'
env = kuimaze.InfEasyMaze(map_image=MAP)
observation = env.reset() # returns start_pos, goal_pos
position = observation[0][0:2] # start position
positions_with_costs = env.expand(position) # list of lists [pos,cost], i.e. [[pos1, cost1],[pos2,cost2],...]
Odevzdávat budete také modul agent.py, přesně podle specifikace. Vyzkoušejte různé strategie prohledávání. Pokud napíšete dostatečně obecně, stejný kód bude fungovat i pro případ algoritmu A*. Odevzdávat budete do Upload systému.

Rozmyslete si trochu nad papírem datové struktury, které budete potřebovat.

programování hledání

různé