Seminář (hodiny) | Datum | Náplň | Úlohy/odkazy/prezentace viz také pod tabulkou |
---|---|---|---|
1. (4) | 4.10. | Odpadá pro nepřítomnost vyučujícího | |
2. (2) | 11.10 | Základní přehled, dohoda témat se začínajícími i pokročilými účastníky. Servery, konta, cvičná odevzdání, viz úlohy níže pod tabulkou | |
3. (4) | 18.10. | (Převážně) průchody grafem Minisoutěž I | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
4. (2) | 27.10. | Nejkratší cesty, aplikace dfs | |
5. (4) | 1.11. | Grafové algoritmy Minisoutěž II | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
6. (2) | 8.11. | Dynamické programování I | |
7. (4) | 15.11. | Dynamické programování II Minisoutěž III | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
8. (2) | 22.11. | Odpadlo | |
9. (4) | 29.11 | Dynamické programování Minisoutěž IV | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
10. (2) | 6.12. | Kombinatorika, teorie čísel | |
11. (4) | 13.12. | Kombinatorika, teorie čísel Minisoutěž V | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
12. (2) | 20.12 | Výpočetní geometrie | |
13. (2) | 3.1. | Kombinatoricke hry | |
14. (4) | 10.1. | Kombinatoricke hry Minisoutěž VII | Úlohy na A2OJ (Výsledky) (Pokročilí - úlohy na A2OJ (Výsledky) |
CELKEM | ZS 2018 | Průběžný stav | Tabulka |
V průběhu praktických cvičení (sudé výukové týdny) svá řešení budete odevzdávat do A2 Online Judge. Prosíme, vytvořte si každý svůj vlastní účet sledováním následujícího linku: Sign Up. Vzhledem k tomu, že A2 Online Judge je pouze tzv. agregátor výsledků, musíte si vytvořit účty v příslušných judgích, které skutečně ověřují správnost vašich řešení, a to: Sphere Online Judge, UVa Online Judge a ACM-ICPC Live Archive.
Aby A2OJ věděl o odevzdaných úlohách, musíte vyplnit ve svém profilu ID, které jste si vytvořili či vám bylo přiděleno u výše uvedených judgů. Zde je shrnut postup, jak se k nim dostat:
Po vytvoření účtů se můžete registrovat do soutěže na A2 Online Judge, klikněte zde.
Sada 1 a
Sada 2
Pozor, dvě nejlehčí úlohy v každé sadě se nezapočítávají! Jsou to 2061, 2062, 3392, 3498. Zbývá tak 11 úloh, ze kterých si vybírejte.
Čtěte průvodce: Průvodce labyrintem algoritmů
Nejkratší a nejdelší cesty:
Aplikace prohledávání do hloubky:
Všechny cesty:
Učební materiály a pár jednodušších úloh na doma.
Ilustrační úlohy
Reminder: Trigonometric identities
Pick's_theorem http://jwilson.coe.uga.edu/emat6680fa05/schultz/6690/pick/pick_main.htm
Všeobecný přehled na MFF (Programátorské kuchařky) http://ksp.mff.cuni.cz/tasks/24/cook5.html
Polygon area example: https://www.mathsisfun.com/geometry/area-irregular-polygons.html, code: http://www.codeproject.com/Articles/13467/A-JavaScript-Implementation-of-the-Surveyor-s-Form
Sweep line example Touching rectangles
Graham Scan demo: http://www.cs.princeton.edu/courses/archive/spr10/cos226/demo/ah/GrahamScan.html (enable java?)
code: http://www.geeksforgeeks.org/convex-hull-set-2-graham-scan/
Stanford examples: http://web.stanford.edu/class/cs97si/
Sweep line rotates:, http://www.spoj.com/problems/CERC07C/ (*_*_*) komentář
Množství komentovaných základních kódů https://www.geeksforgeeks.org/geometric-algorithms/
Kreslítko GeoGebra online http://www.geogebra.org/
Seznamy geometrických kreslítek https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_interactive_geometry_software#2D_programs, http://mathforum.org/geometry/geometry.software.html
Příklady: