!!! Pozor, níže uvedené pokyny jsou pracovní verzí připravovaného procesu práce na projektech a budou platné až od letního semestru 2018/2019. !!!
Samostatná práce na problému-projektu pod vedením školitele. V rámci tohoto předmětu je obvyklé řešit dílčí problém bakalářské práce. Proto doporučujeme zvolit si téma bakalářské práce nejpozději počátkem 5. semestru a jeho včasný výběr nepodcenit.
Pracovat můžete na jakémkoliv tématu. Kontaktujte pedagoga, který se zabývá tématem, jež vás zajímá a s ním prodiskutujte, zda je téma vhodné a mohlo by být východiskem pro zadání bakalářské práce. Absolvování předmětu samostatný projekt musí mít jasně definovaný výstup, například technickou zprávu či programový produkt, který je ohodnocen zápočtem.
Téma projektu musí souviset s hlavním oborem studia. Jste-li na pochybách, kontaktujte garanta vašeho oboru.
Standardně není možné absolvovat více než jeden předmět tohoto typu. Výjimku může udělit garant hlavního (major) oboru. Možný důvod pro udělení výjimky je, že práce-projekt má jiné téma a je vedena jiným vedoucím. Typickým příkladem může být práce na projektu v zahraničí.
Do konce 3.týdne semestru si studenti najdou vedoucího a domluví s ním zadání projektu. Zadání a rozsah projektu určuje vedoucí práce. Má-li projekt externího zadavatele (např. firmu), je nutné vždy téma garantovat odborným vedoucím na FEL ČVUT, který za průběh projektu zodpovídá a komunikuje se všemi zúčastněnými stranami. Obvykle se zadání odvodí ze zadání BP. Nabízená témata projektů a BP dle kateder najdete
zde. Zadání projektu (formát pdf) nahraje student do systému BRUTE. Po jeho schválení u zadání zmizí příznak unacceptable assignment a objeví se hodnocení jedním bodem.
Studenti pracují na projektu průběžně, podle potřeby a dle dohody s vedoucím konzultují.
Termín pro odevzdání výsledků projektu je do konce 1. týdne zkouškového období. Studenti předají výsledky svých projektů a závěrečné zprávy vedoucím prostřednictvím uploadu do systému BRUTE (viz pokyny níže). Studenti o této skutečnosti informují vedoucího projektu a garanta. Včasné odevzdání projektu je indikováno zmizením příznaku unacceptable assignment a hodnocením jedním bodem (potvrzení provádí garanti projektů).
Je vhodné, aby studenti jako součást výsledků projektů nahráli i 3-10 obrázků prezentujících dosažené výsledky (rozlišení screenshotů min. FullHD, rendery 4k), které mohou být použity pro propagační účely. Uploadem dává student souhlas s využitím obrázků pro propagační/prezentační účely katedry/fakulty/ČVUT.
Struktura závěrečné zprávy odpovídá struktuře bakalářské práce (pokud není vedoucím projektu určeno jinak), předpokládaný rozsah min. 10 normostran (1800 znaků/str.).
Student má za povinnost prezentovat výsledky své práce vedoucímu. Prezentace má charakter obhajoby a koná se poté, kdy vedoucí vypracoval posudek/hodnocení projektu (hodnocení projektu se objeví v systému BRUTE, u již vypracovaného hodnocení zmizí příznak unacceptable assignment). Prezentace je nutno nahrát nejpozději den před obhajobou do systému BRUTE ve formátu pdf. Po úspěšné prezentaci zmizí příznak unacceptable assignment a objeví se hodnocení jedním bodem.
Zápočet je udělen studentům garantem předmětu B4BPROJ6 na základě hodnocení vedoucích a splnění všech výše uvedených požadavků. Odevzdání po termínu vede automaticky k neudělení zápočtu.
Upload výsledků projektů
Výsledky projektů předávají studenti svým vedoucím nahráním do systému BRUTE.
Povinností studentů je vložit minimálně závěrečnou zprávu (formát pdf) a prezentaci (formát pdf). Další výstupy/výsledky projektu (zdrojové kódy aplikace, naměřená data, protopypy GUI, atd.) budou taktéž uloženy do systému BRUTE (pokud není vedoucím projektu určeno jinak). Volitelně jsou v soboru img.zip nahrány 3-10 obrázků prezentující dosažené výsledky (rozlišení screenshotů minimálně fullHD, rendery 4k).