Slidy se mohou změnit ještě i těsně před danou přednáškou. Předběžné verze se budeme snažit dát k dizpozici dopředu. Samotné slidy ovšem nejsou postačujícím materiálem ke zvládnutí předmětu.
datum | č.t. | S/L | náplň |
---|---|---|---|
21.02.2018 | 1. | S | Úvod. Umělá inteligence, kybernetika, k čemu to je. Proč se tomu věnovat. Co se v předmětu naučíme, pravidla hry. Je každý problém řešitelný? kui-01-intro.pdf |
28.02.2018 | 2. | L | Řešení problémů prohledáváním. Stromy a grafy. Jak neskončit ve slepé uličce a kdy skončit. 02_search.pdf |
07.03.2018 | 3. | S | Řešení problémů prohledáváním. Jak se nezacyklit, jak rychleji k cíli, když můžeme odhadnout jak jsme od něj daleko. Heuristiky. 03_search.pdf |
14.03.2018 | 4. | L | Hledání řešení v případě, když někdo hraje racionálně proti nám - dvouhráčové hry. 04_adversarial.pdf |
21.03.2018 | 5. | S | Co když je ve hře soupeře prvek náhody, nebo máme více hráčů. Expectimax. 05_expectimax.pdf |
28.03.2018 | 6. | L | Sekvenční rozhodování za neurčitosti I. Jak nalézt cestu k cíli, když v každém kroku závisí skutečný výsledek akce na náhodě. Value iteration. 06_mdp.pdf |
04.04.2018 | 7. | S | Sekvenční rozhodování za neurčitosti II. Hledání optimální policy přímo. Policy iteration. 07_mdp.pdf |
11.04.2018 | 8. | L | Posilované učení I. Jak nalézt cestu k cíli, když nevíme jak náhodnost vypadá a nemáme mapu. 08_rl.pdf |
18.04.2018 | 9. | S | Posilované učení II. Jak kombinovat průzkum a již naučené. Co když je prostor stavů příliš veliký a nemůžeme si vše pamatovat. 09_rl.pdf |
25.04.2018 | 10. | L | Písemka na přednášce (aka mid-term exam, 15 bodů). Zpět k jednorázovému rozhodování za neurčitosti. Jak rozhodnout optimálně, když známe potřebné podmíněné pravděpodobnosti - Bayesovské rozhodování 10_bayes.pdf |
02.05.2018 | 11. | S | Bayesovské rozhodování a klasifikace, 10_bayes.pdf. Jak rozhodnout, pokud máme k dispozici ukázková data 11_recog.pdf. |
09.05.2018 | 12. | L | Učení rozhodovacího stroje - klasifikátoru. Perceptron 11_recog.pdf. |
16.05.2018 | 13. | S | Rektorský den |
23.05.2018 | 14. | L | Učení pravděpodobnostních modelů z dat. Maximálně věrohodný odhad. 12_mle.pdf, Kam dál, ukázky z projektů, … kui-closing-lecture-2018.pdf |