Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages. Go the latest version of this page.

Herní engine

Vytvořte herní engine pro realtime RPG hru. V této hře bude hráč ovládat hrdinu, který bude procházet jednotlivé levely, v nichž bude sbírat předměty a bojovat s příšerami. Typická RPG hra, která je tímto tématem zamýšlena je například tato https://darkwalllke.itch.io/simple-rpg

  • Nezapomínejte, že vaším cílem není vytvořit hru jako takovou (hodně levelů, příběh atd.), ale engine na tvorbu této hry.
  • Hra bude umět načítat seznam předmětů ze souboru. Tyto předměty bude mít hráč na začátku hry. Na konci hry bude umět hra uložit seznam předmětů ve stejném formátu.
  • Každý level bude popsaný v externím souboru v rozumném formátu – je na vás jaký formát si zvolíte. Pro demonstraci stačí vytvořet jeden až dva levely hry na kterých bude předvedena funkčnost všech prvků, inventáře a boje s nepřítelem.
  • V rámci hry bude implementován způsob souboje s příšerami.
  • Hrdina bude umět pomocí sebraných předmětů interagovat s dalšími předměty (otevře dveře klíčem, rozbije truhlu palicí atd.).
  • Herní engine musí být vybaven GUI.

Rozšíření pro práci ve dvojici

K základnímu zadání bude implementováno navíc:

  • RPG engine bude síťový multipalyer. Komunikace se serverem bude pomocí vlastního TCP nebo UDP protokolu. Protokol musí být představen už na první konzultaci k semestrální práci.
  • K serveru se hlásí uživatelé a server udržuje mezi jednotlivými přihlášeními stav inventáře, pozici ve hře, XP apod.
  • Server ke hře může být tvořen i samostatným balíčkem a nemusí být nutně součástí klienta. Levely jsou definováýny na straně serveru. Je možné po dohodě se cvičícím zajistit i běh serveru s veřejnou IP.
courses/b0b36pjv/semestral/herni_engine.txt · Last modified: 2021/02/22 11:30 by mudromar