Warning
This page is located in archive. Go to the latest version of this course pages. Go the latest version of this page.

Přednášky

Přednášky budou dvojího charakteru. Část přednášek bude sloužit jako úvod do úloh, které budeme řešit na cvičení a část bude přednesena špičkovými odborníky, kteří předestřou zajímavé těžké problémy a jak je lze řešit.

Přednášky jsou v úterý 9:15-10:45, KN:E-107 (Zengrova posluchárna), plán místností

Časový plán přednášek

Odkazy na slidy a další materiály jsou vám k dispozici hned od začátku, mějte ale na paměti, že obsah může být aktualizován. Přednáškové slidy budou v mnoha případech doplněny malováním a psaním na tabuli či praktickými ukázkami. Přednášky MPI-III jsou motivační, ukazují, co je možné dokázat s pokročilou znalostí algoritmů a matematiky. Znalost z nich nebude zkoušena/testována, není součástí hodnocení předmětu.

Ukázky kódů z jednotlivých přednášek budou také na gitlab.fel. Kódy jsou pro vaši studijní potřebu, některé kusy mohou být záměrně chybné - na přednášce se pokusíme vylepšit atp.

datum č.t. S/L náplň přednášející
24.09.2019 1. L Představení předmětu, pravidla hry, intro.pdf. Vězňovo dilema pd.pdf. Úvod do Pythonu python-intro.pdf. T. Svoboda
01.10.2019 2. S Hráč jako objekt, řízení hry. kamen-nuzky-papir.pdf, kamen-nuzky-papir-animace.pdf kódy T. Svoboda
08.10.2019 3. L Python, základní kameny až skály. lecture03-intro.pdf; lecture03-python-stones.pdf, lecture03-python-stones-animace.pdf, kousky kódů, k-n-p po přednášce T. Svoboda
15.10.2019 4. S Složitější datové typy (slovníky), skládání, dědění. lecture04-python-stones.pdf, lecture04-python-stones-animace.pdf. Trochu ještě vylepšíme k-n-p hráče, vylepšený. Dvouhráčové hry. Začneme programovat piškvorky. ukázky kódů T. Svoboda
22.10.2019 5. L Hra Reversi - představení úlohy. Složitější datové typy (množiny), Python comprehensions, Generátory, Logické funkce, … lecture05-python-stones.pdf, lecture05-python-stones-animace.pdf, ukážeme jak nám novinky pomohou v piškvorkách. Kódy: snippets, piškvorky T. Svoboda
29.10.2019 6. S Čistý kód. PEP 8. Slajdy. Pro tisk. P. Pošík
05.11.2019 7. L Moduly. Automatické testování softwaru. P. Pošík
12.11.2019 8. S Intro to Spam filter. (Slajdy.) Práce se soubory. Refactoring (Kódy z přednášky) P. Pošík
19.11.2019 9. L Výjimečně v KN:A-312 Vývoj řízený testy. (Slajdy. Pro tisk.) Zpracování chyb a výjimky. P. Pošík
26.11.2019 10. S Vestavěné nástroje Pythonu a analýza dat. Více o iterátorech a generátorech. P. Pošík
03.12.2019 11. L MP I: Vizuální ropoznávání reálných objektů v reálném světě J. Matas
10.12.2019 12. S MP II: Software, Algoritmy, Počítačové vidění, Strojové učení a Umělá inteligence pro autonomní auta. anotace M. Uřičář, O. Zeman, J. Olšina
17.12.2019 13. L MP III: Page rank, aneb lineární algebra za miliardy. Metoda power iteration. page-rank-annotated-2019-12-17.pdf T. Svoboda
07.01.2020 15. S Shrnutí, dosažené výsledky, diskuse nad zajímavostmi P. Pošík + RPH tým

Místnost KN:A-312


b4b33rph

courses/b4b33rph/prednasky/start.txt · Last modified: 2020/01/07 09:08 by xposik