datum | č.t. | S/L | náplň |
21.02.2018 | 1. | S | Úvod. Umělá inteligence, kybernetika, k čemu to je. Proč se tomu věnovat. Co se v předmětu naučíme, pravidla hry. Je každý problém řešitelný? |
28.02.2018 | 2. | L | Řešení problémů prohledáváním. Stromy a grafy. Jak se nezacyklit a neskončit ve slepé uličce. |
07.03.2018 | 3. | S | Řešení problémů prohledáváním. Jak rychleji k cíli, když můžeme odhadnout jak jsme od něj daleko. Heuristiky. |
14.03.2018 | 4. | L | Hledání řešení v případě, když někdo hraje racionálně proti nám - dvouhráčové hry |
21.03.2018 | 5. | S | Co když je ve hře soupeře prvek náhody, nebo máme více hráčů. Expectimax |
28.03.2018 | 6. | L | Sekvenční rozhodování za neurčitosti I. Jak nalézt cestu k cíli, když v každém kroku závisí skutečný výsledek akce na náhodě. Value iteration. |
04.04.2018 | 7. | S | Sekvenční rozhodování za neurčitosti II. Policy iteration. |
11.04.2018 | 8. | L | Posilované učení I. Jak nalézt cestu k cíli, když nevíme jak náhodnost vypadá. |
18.04.2018 | 9. | S | Posilované učení II. |
25.04.2018 | 10. | L | Zpět k jednorázovému rozhodování za neurčitosti. Jak rozhodnout optimálně, když známe potřebné podmíněné pravděpodobnosti - Bayesovské rozhodování |
02.05.2018 | 11. | S | Jak rozhodnout, pokud máme k dispozici ukázková data. Učení rozhodovacího stroje. Perceptron |
09.05.2018 | 12. | L | Učení pravděpodobnostních modelů z dat. |
16.05.2018 | 13. | S | Rektorský den |
23.05.2018 | 14. | L | Kam dál? Vybrané kapitoly a ukázky současného stavu poznání. |