====== B4M39PGR2 - Programování grafiky 2 ====== === Informace o předmětu === |Přednáška: | [[http://dcgi.felk.cvut.cz/cs/members/felkepet|Petr Felkel]] | Čt | 9.15 | KN:E-126 | Seznam studentů: [[http://www.fel.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/paralelky/P13/47/par1347706.1.html|A4M39PGR2]] | |Cvičení: | [[http://dcgi.felk.cvut.cz/cs/members/ambrozd|David Ambrož]] | Čt | 11.00 | KN:E-327 | Seznam studentů: [[http://www.fel.cvut.cz/education/rozvrhy-ng/public/cz/paralelky/C13/47/par1347706.101.html|A4M39PGR2]] | Konzultace: Po domluvě [[mailto:felkepet@fel.cvut.cz|e-mailem]]. === Anotace === Cílem předmětu je seznámit studenty s pokročilými technikami pro modelování a zobrazování scén a s možnostmi moderních grafických akcelerátorů a způsobu jejich programování. Předmět je zaměřen na získání teoretických i praktických zkušeností při programování pokročilých technik pomocí grafické knihovny OpenGL a jejích rozšíření. Součástí předmětu je seznámení s jazykem GLSL a programováním grafických karet na úrovni zobrazovacího řetězce (vertex and fragment shaders). Výsledek studentské ankety předmětu je zde: http://www.fel.cvut.cz/anketa/aktualni/courses/A4M39PGR2 === Literatura === [SHREINER] Shreiner D.: OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL, Version 3.0 and 3.1, Addison-Wesley Professional; 3 edition (July 30, 2009) [Wolf] Wolf D.: OpenGL 4.0 Shading Language Cookbook, Pakt Publishing Ltd., Birmingham, UK, 2011, ISBN 978-1-849514-76-7 [ROST] Rost R. J., Licea-Kane B., Ginsburg D., Kessenich J. M., Lichtenbelt B., Malan H., Weiblen M.: OpenGL Shading Language (3rd Edition), Addison-Wesley Professional; 7 edition (July 31, 2009) [REDBOOK_C] Shreiner, D., Woo, M., Neider, J., Davis, T.: OpenGL. Průvodce programátora, Computer Press, Brno, 2006 (český překlad předchozí knihy). [MPG] Žára, J. a kol.: Moderní počítačová grafika, Computer Press, Brno, 2004. === Požadavky === Programování v jazyce C/C++, znalost knihovny OpenGL v rozsahu kursu Programování grafiky (Y39PGR, A7B39PGR, BI-PGR)