====== Piškvorky aneb Tic-Tac-Toe ====== Na přednáškách předvedeme vývoj (alespoň některých částí) hry Piškvorky. Na této stránce jsou k dispozici ke stažení zdrojové kódy tak, jak byly vytvořeny na přednášce. ** Upozornění:** Níže publikované kódy slouží jako doplněk výuky k přednáškám a mají demonstrovat určité programovací techniky či rysy Pythonu. V žádném případě to **není produkční kód!!!** Zveřejněné kódy se často zaměřují na hlavní rysy a neobsahují např. kontrolu či ošetření chybových stavů, apod. Použití na vlastní nebezpečí. Máte-li k vystaveným kódům připomínky, náměty na vylepšení vedoucí k lepší srozumitelnosti kódu a k lepšímu výukovému dopadu, sdělte nám je nejlépe v příslušném vlákně na fóru. Děkujeme! ===== Ke stažení ===== * {{:courses:b4b33rph:prednasky:20171024-piskvorky.zip|Kódy z přednášky 24.10.2017}}. Stav: * Hra hraje předem daný počet tahů, nijak nedetekuje výhru, či zaplněnost hrací plochy. * Implementován je jen 1 hráč, který zjistí volná pole a vrátí první z nich. * Třída ''Playfield'' je použita zatím jen v hráči, ačkoli ji s výhodou v budoucnu použijeme i v Game. * {{https://gitlab.fel.cvut.cz/B171_B4B33RPH/piskvorky|Kódy}} částečně z přednášky 31.10. 2017 a doplněné od další funkcionalitu. gitlab fel vyžaduje vaší standardní školní autentikaci. Můžete klonovat, případně stahnout ve formě archivu. V případě potíží s gitlab-em, {{:courses:b4b33rph:prednasky:piskvorky-master-3816883855306cf6b0f042312d2290e6cd678f61.zip|zip-archive}} * Připomínám, že k cíli vede více cest. Snažil jsem se maximálně zjednodušit hlavní metodu, která prochází herní plochu různými směry ... * možná za cenu příliš velkého množství tříd. Například pozice by mohla být (pojmenovanovaná) dvojice. * Některé "design choices" jsou voleny i tak, abyste viděli, co je možné. Zkuste si třeba kód zjednodušit. * PyCharm vám dovolí schovat "folding" části kódu. Můžete zkusit si schovat většinu kódu a číst vždy jen jednu část.