===== Vstup z konzole =====
Pro interakci programu s uživatelem je nutné načítat zadávané hodnoty do proměnných. Pro čtení je využita třída //Scanner//, která je součástí balíku //java.util//. Proto je nutné na začátku kódu programu tuto třídu naimportovat. Dále je nutné čtení inicializovat. Do programu se přidají následující řádky (včetně umístění).
package nazevprojektu;
import java.util.Scanner;
/**
*
* @author xyz
*/
public class Main {
public static void main(String[] args) {
Scanner sc = new Scanner(System.in);
.....
Při načítání desetiných čísel může vzniknout problém s desetinným oddělovačem. Z tohoto důvodu je nutné jako další příkaz nastavit správnou lokalitu. V následujícím kódu nastavíme US lokalitu, tedy oddělovačem desetinných míst je tečka.
....
Scanner sc = new Scanner(System.in);
sc.useLocale(Locale.US);
.....
Načítání hodnot se řídí použitým datovým typem - volíme vždy správnou metodu
//int//:
int i;
i = sc.nextInt();
//double//:
double d;
d = sc.nextDouble();
//string// - celý řádek:
String s;
s = sc.nextLine();
//string// - řetězec do bíleho znaku (mezera)
String s;
s = sc.next();
Je nutné dát pozor, v tomto případě zůstává zbytek (řádku včetně jeho ukončení (Enter)) nenačten.
//char// :
char znak;
znak = sc.nextLine().charAt(0);
Pozn. Jde vlastně o načtení celého řádku a vybrání pouze prvního znaku.