~~NOTOC~~ ====== Domácí úkol 09 - Autokalibrace z rotace a z obrazu čtverce ====== === Úloha === - Vypočtěte kalibrační matici K z obrazů 00-03.jpg a 00-04.jpg pro konstrukci panoramatického obrazu. Uvažujte k12=0, k11=k22. - Spočtěte K a vypište K/K(3,3) - Vypočtenou matici K použijte v konstrukci válcového panoramatického obrazu jako v úloze HW-07. - Porovnejte s válcovým panoramatickým obrazem z HW-07 - Vypočtěte kalibrační matici K z homografie a vytvořte virtuální objekt. Použijte stejné dva obrazy pokémónů jako v HW-08. - Spočtěte K z homografií černého čtverce z roviny na obraz (jedna homografie na obraz) - Použijte matici K k výpočtu polohy kalibrované kamery vzhledem ke černému čtverci pomocí P3P. Spočtěte středy kamer C, rotace R a projekční matice P = KR(I|-C). - Virtuální objekt - Do obou obrazů pokémónů vložte krychli. Černý čtverec je stěna krychle, která stojí na rovině stolu (pokémónů). - [Body navíc] - otexturujte stěny krychle pomocí homografií obrázky dle svého výběru. - [Body navíc] - vygenerujte virtuální pohled na pokémóny s krychlí - proveďte rekonstrukci rohů obrazku s pokenomy (pomoci rektifikačních homografií H1, H2), orotujte scénu ve 3D a pomítněte do obrázku, otexturujte homografiemi. === Odevzdání === Vypracovanou úlohu tvoří zip archiv obsahující: - Obsah Všeho adresáře tz2011/ s aktualizovaným tz2011.m a hw09.m - zprava.pdf - zpráva popisující vaše řešení a obsahující všechny výše požadované výsledky a grafy. ====== Homework 09 - Autocalibration from camera rotation and image of a square ====== === The task === - Compute camera calibration matrix K from images 00-03.jpg and 00-04.jpg, which were used to construct panorama. Assume k21=0, k11=k22. - Compute K and present K/K(3,3). - Use computed K to construct a cylindrical panoramic image as in HW-07. - Compare this result with the result achieved in HW-07 - Compute camera calibration matrix K from homographies and add a citual object into the scene. Use the same images of pokemons as in the task HW-08. - Compute K from homographies mapping the black from a metric plane to images (one homography per image) - Use K to compute th epose of calibrated camera w.r.t. the black square using P3P. Compute camera centers C, rotations R and projection matrices P = P = KR(I|-C). - Virtual objekt - "Place" a cube into the two images of pokemons. The black square is the bottom face of the cube, which sits on the table (i.e. on pokemons). - [Extra points] - texture faces of the cube by your texture using homographies. - [Extra points] - generate a virtual view on the cube sitting on pokemons - reconstruct the corners of the pokemon picture (using the rectifying homographies H1, H2), somwhat rotate the scene in 3D, generate a new view and texture the faces. === To be handed in === Hand in a zip archive consisting - Complete content of the your directory tz2011/ with latest tz2011.m and hw09.m - report.pdf - report describing your solution and including answers to all items with the corresponding plots.