===== Enterprise Architecture ===== * je informační systém, orientovaný na organizaci (byznys, vláda), nikoliv na koncového uživatele * soubor "nezávislých, ale spolupracujících" aplikací * mnohdy vymezen rozsahem služeb, které má poskytovat * mnohdy proprietární implementace * důraz na * autonomii a automatičnost systému, neb nahrazuje rutinní činnosti lidí, avšak pokročilé reportování/kontrola * škálovatelnost, robustnost * běžně obsahuje komponenty: * **Účetnictví** * //základní// (administrativa, evidence, daně, mzdy) * //rozšířené// (logistika, pohyb faktur, personalistika,zákazníci) * **Procesní řízení** * vyžaduje pojmenování procesů v organizaci * přesné definování participace jednotlivých rolí v procesu * kontrola participace jednotlivých rolí v procesu * plánování a sledování výkonnosti (rentabilita procesů) * monitoring a optimalizace procesů (zejména těch klíčových) * systematická analýza vedoucí restrukturalizaci na základě dat * identifikace příležitostí a hrozeb (např. SWOT analýza) * sledování procesu jako celku (tj. bez funkční dekompozice) * **Bussiness Inteligence** * definuje procesy v organizaci, chování trhu * podpora rozhodování na základě historie, současnosti a (predikce) budoucnosti * pilíře BI: * znalosti top managementu (senior) * netriviální procesy * dostatečná (rozsah a kvalita) data přesně pokrývající procesy * používané metody: * OLAP analýza * přehledové zobrazení (report) * predikce (časové řady, modelování systémů) * dolování dat * vnitropodnikové řízení * oboustranná podpora systémů třetích stran (integrace) * **Automatizace výrobních procesů** (ERP) * řízení procesu v reálném čase * **Správa obsahu** (CMS) * řeší: * publikování obsahu ven (web,atp.) * práva k obsahu * správa diskuze (vnitřní a vnější) * statistika přístupů * ** Správa vztahů se zákazníky** (CRM) *cíl: * identifikovat zákazníka * (porozumět jeho přáním, zvyšování spokojenosti zákazníka) * oslovení nových zákazníků * udržení stávajích zákazníků, * tvorba marketingové strategie * podkaterorie: * // Operativní CRM // * podpora procesů prodej-marketing-služby * uchovávání veškeré historie komunikace se zákazníkem * individualizace a kategorizace zákazníka * zahrnuje: * marketingové kampaně * automatizace prodeje a jeho sledování * //Analytické CRM// * analýzy pro: * optimalizaci procesů * hledání nových příležitostí * popis chování zákazníka * // Kolaborativní CRM// * specializované oslovování zákazníků dialogem (rady při prodeji, technická podpora, marketing) * **Správa dat** * návrh databáze pro jednotlivé procesy, uchování dat o realizacích procesu * mnohdy distribuce dat * Master Data Management (synchronizace distribuovaných dat)