====== Úkol 1 ====== ==== Basics ==== První úkol na procvičení základní látky z prvních dvou lekcí; definice proměnných, vektorů, matic, funkcí, práce se stringy a datovými strukturami. Vaším úkolem je definovat proměnné a funkce podle instrukcí níže. ==== Zadání ==== Definujte následující objekty podle zadání v {{template_01.jl|templatu}}; * proměnné ''x'', ''y'', ''s'', a ''δ'' * vektory ''primes'' a ''fives'' * tuple ''tup'' * matice ''A'', ''B'' a 3D tensor ''C'' Implementujte následující dvě funkce podle zadání v {{template_01.jl|templatu}}; * Funkce ''normal'' pro výpočet hustoty pravděpodobnosti normálního rozdělení. * Funkce ''count_letters'' pro sumaci písmen v textu. **Tipy pro úspěšné řešení:** * Všechny objekty {proměnné i funkce} definujte přímo v "global scope" odevzdaného souboru "hw.jl". {Neuzavírejte je do modulů, nebo jiných funkcí.} * U definice proměnných zkontrolujte správný datový typ, včetně správného typu elementů v případě datových struktur. * Funkce ''count_letters'' by měla správně spočítat i písmena s nulovou četností. Stačí počítat písmena anglické abecedy. Počítejte velká a malá písmena dohromady a do slovníku indexujte malými písmeny. * Neimportujte nepovolené knihovny. * (Symbol ''δ'' můžete ve VSCode napsat pomocí "\delta" plus zmáčknutí tabulátoru. Nebo ho zkopírujte.)