Zde jsou upřesněny požadavky a náležitosti formy semestrálního projektu.
Typická délka zprávy je 4-6 stran. Obecně ale není stanovena minimální ani maximální délka zprávy k projektu - je na každém týmu zhodnotit, co vše ve zprávě zmínit.
Zpráva by měla mít strukturu závěrečné práce, tedy hlavně kapitoly úvod, analýza, implementace a závěr.
Jelikož je na prezentaci věnované jedno cvičení, odvíjí se od toho i délka prezentace každého týmu. Zároveň musí po prezentaci zbýt čas na dotazy a případné hodnocení.
Každý tým bude mít na prezentaci 8 minut.
Výsledná implementace je týmem odevzdávaná buď jako archiv, nebo jako odkaz na repozitář, odkud lze kód stáhnout.
O odevzdávaném archivu nebo obsahu repozitáře by mělo platit následující:
.gitignore
Níže je uvedena správná struktura pro projekty Unreal Engine 5 a Unity. Pokud si nejste něčím jisti nebo na projekt použijete jiné prostředí, neváhejte se zeptat cvičícího.
K Unreal Engine je potřeba zmínit dvě věci. První jsou složky, které engine generuje automaticky a tak není třeba je odevzdávat (ani sdílet pro práci v týmu). Jde hlavně o tyto složky, případně ty samé složky v každém pluginu, který je součástí projektu:
Kdybyste pracovali na větším projektu, používá se také sdílená Derived Data Cache - hodí se v případech, kdy by byla umístěna na místní síti a přístup by trval kratší dobu než data znovu vygenerovat. V našem případě je ale lepší DDC nesdílet.
Pro git repozitář můžete použít tento obsáhlý .gitignore
, který zajistí, že přebytečné soubory nebudou v repozitáři zahrnuty: https://raw.githubusercontent.com/github/gitignore/main/UnrealEngine.gitignore
Druhá věc je obsah navíc. Můžete pro svoje projekty použít libovolný volně dostupný balíček obsahu (např. Starter Content, který je součástí instalace UE5). V odevzdávané verzi projektu, ať už jde o poslední commit nebo archiv, by měl zůstat jen ten obsah, který skutečně používáte.
Podobně jako u Unreal Engine, také Unity generuje ve složce projektu data, která není potřeba v týmu sdílet a neměla by být součástí odevzdání. Jedná se hlavně o tyto složky:
Pro git repozitář můžete použít tento obsáhlý .gitignore
, který zajistí, že přebytečné soubory nebudou v repozitáři zahrnuty: https://raw.githubusercontent.com/github/gitignore/main/Unity.gitignore
Také dbejte na to, aby v odevzdané verzi semestrální práce byly jen ty soubory obsahu, který skutečně používáte. Nepoužité modely, textury, zvuky, atd. z odevzdávané verze odstraňte.