====== Formální požadavky ====== Zde jsou upřesněny požadavky a náležitosti formy semestrálního projektu. ===== Zpráva ===== Typická délka zprávy je 4-6 stran. Obecně ale **není stanovena minimální ani maximální délka** zprávy k projektu - je na každém týmu zhodnotit, co vše ve zprávě zmínit. Zpráva by měla mít strukturu závěrečné práce, tedy hlavně kapitoly úvod, analýza, implementace a závěr. ===== Prezentace ===== Jelikož je na prezentaci věnované jedno cvičení, odvíjí se od toho i délka prezentace každého týmu. Zároveň musí po prezentaci zbýt čas na dotazy a případné hodnocení. Každý tým bude mít na prezentaci **8 minut**. ===== Implementace ===== Výsledná implementace je týmem odevzdávaná buď jako archiv, nebo jako odkaz na repozitář, odkud lze kód stáhnout. O odevzdávaném archivu nebo obsahu repozitáře by mělo platit následující: * Projekt lze otevřít a spustit. * Archiv neobsahuje žádné soubory, které si prostředí generuje samo z odevzdaných souborů. * Součástí projektu je minimum (ideálně žádný) obsahu a kódu, který není součástí implementace, popřípadě její ukázky/scény. * Napsaný kód by měl být patřičně komentován. Pokud použijete při vývoji verzovací systém git, snadno druhý bod splníte pomocí souboru ''.gitignore'' Níže je uvedena správná struktura pro projekty Unreal Engine 5 a Unity. Pokud si nejste něčím jisti nebo na projekt použijete jiné prostředí, neváhejte se zeptat cvičícího. ==== Unreal Engine 5 ==== K Unreal Engine je potřeba zmínit dvě věci. První jsou složky, které engine generuje automaticky a tak není třeba je odevzdávat (ani sdílet pro práci v týmu). Jde hlavně o tyto složky, případně ty samé složky v každém pluginu, který je součástí projektu: * Build * DerivedDataCache * Intermediate * Saved Kdybyste pracovali na větším projektu, používá se také sdílená Derived Data Cache - hodí se v případech, kdy by byla umístěna na místní síti a přístup by trval kratší dobu než data znovu vygenerovat. V našem případě je ale lepší DDC nesdílet. Pro git repozitář můžete použít tento obsáhlý ''.gitignore'', který zajistí, že přebytečné soubory nebudou v repozitáři zahrnuty: https://raw.githubusercontent.com/github/gitignore/main/UnrealEngine.gitignore Druhá věc je obsah navíc. Můžete pro svoje projekty použít libovolný volně dostupný balíček obsahu (např. Starter Content, který je součástí instalace UE5). V odevzdávané verzi projektu, ať už jde o poslední commit nebo archiv, by měl zůstat jen ten **obsah, který skutečně používáte**. ==== Unity ==== Podobně jako u Unreal Engine, také Unity generuje ve složce projektu data, která není potřeba v týmu sdílet a neměla by být součástí odevzdání. Jedná se hlavně o tyto složky: * Library * Temp * Obj * Build(s) * Logs * UserSettings Pro git repozitář můžete použít tento obsáhlý ''.gitignore'', který zajistí, že přebytečné soubory nebudou v repozitáři zahrnuty: https://raw.githubusercontent.com/github/gitignore/main/Unity.gitignore Také dbejte na to, aby v odevzdané verzi semestrální práce byly jen ty soubory **obsahu, který skutečně používáte.** Nepoužité modely, textury, zvuky, atd. z odevzdávané verze odstraňte.