{{page>courses:b4b39hry:menu&noheader&nofooter&noeditbutton}}
===== ZKOUŠKA =====
==== Info ====
Ke zkoušce je nutné mít alespoň 30 bodů z průběhu semestru a zápočet (odsouhlasenou dokumentaci a výslednou prezentaci týmového projektu). Zkouška bude probíhat z témat probíraných na přednáškách a cvičeních.
* Zkouška se skládá ze
* zaškrtávacího písemného testu obsahujícího 30 otázek (správná odpověd +1B, špatná odpověď -0.5B, žádná odpověď 0B) - max 30 bodů
* ústní části kdy budete odpovídat na jednu vylosovanou otázku - max 10 bodů
* Maximální počet bodů dosažitelných při zkoušce je 40 (součet výsledků testu a ústní části)
* **Pro úspěšné složení zkoušky je zapotřebí alespoň 20 bodů**
* **Minimální počet bodů z písemného testu pro postup k ústní části je 15**
* Po úspěšné písemné části zkoušky následuje ústní část - vylosujete si jednu otázku za max 10 bodů
* Na základě součtu bodů ze zkoušky a bodů dosažených během semestru bude udělena známka
**Celkové hodnocení**
^ Body ^ Známka ^
| 90-100 | **A** - výborně |
| 80-89 | **B** - velmi dobře |
| 70-79 | **C** - dobře |
| 60-69 | **D** - uspokojivě |
| 50-59 | **E** - dostatečně |
| 0-49 | **F** - nedostatečně |
==== Termíny ====
^ Termín ^ Typ ^ Datum ^ Čas ^ Místo ^
| 1. termín | řádný | utery 17.1. 2023 | 9:00 | KN:E-301 |
| 2. termín | řádný | pondeli 23.1. 2023 | 9:00 | KN:E-107 |
| 3. termín | řádný/opravný | pondeli 30.1. 2023 | 9:00 | KN:E-301 |
| 4. termín | opravný | pondeli 13.2. 2023 | 9:00 | KN:E-301 |
* Písemná část zkoušky trvá přibližně hodinu
* Po vyhodnocení testů budou výsledky písemné části zvěřejněny na dveřích ve foyer ve 4. patře (přibližně hodinu po ukončení písemné části)
* Na ústní zkoušku se studenti následně zapisují do pořadníku
* Ústní zkoušení trvá cca 10-15 minut na studenta a probíhá do odpoledních hodin
==== Zkoušené okruhy ====
- Design dokument, plánování projektů, týmová práce, základní herní principy
- Herní smyčka, komponenty herního enginu
- Matematika pro počítačovou animaci a počítačové hry: maticový počet, základní maticové a vektorové operace
- Reprezentace 3D modelu
- Reprezentace a výpočet transformací
- Kvaterniony a interpolace rotací
- Animace kostry, skinning, skládání animací, inverzní kinematika
- Detekce kolizí, metody, datové struktury
- Herní fyzika, základní principy, numerická simulace
- Hudba a zvuky ve hrách, základní principy adaptivní herní hudby
- Umělá inteligence ve hrách (rozhodování, plánování, řízení)
- Materiály, textury, princip shaderů, využití odloženého stínování
- Optimalizační metody pro hry (optimalizace kódu, LOD, occlusion culling, předpočítání osvětlení)
- Vývoj her pro mobilní platformy, specifika, používané modely distribuce her
==== Státnicové okruhy ====
Okruhy přímo související s předmětem HRY zkoušené u státnic (pro studenty oboru Počítačové hry a grafika)
* Komponenty herního enginu, herní smyčka.
* Detekce kolizí a základy herní fyziky.
* Reprezentace a výpočet animací.
* Základní optimalizační metody pro herní engine.