Abyste předmět úspěšně zakončili, musíte:
1. Získat zápočet:
a
2. Úspěšně absolvovat kombinovanou (tzn. písemnou + ústní) zkoušku.
Celkové hodnocení se spočítá jako součet bodů za zkoušku (až 50 bodů), bodů za testy v semestru (až 20 bodů), bodů za domácí úkoly (12 až 24 bodů) a případných bodů za aktivitu (až 6 bodů). Stupnice pro známky není určena striktně, vychází z poměrného hodnocení, aby se zohlednily rozdíly mezi těžšími a lehčími příklady, které se ve zkouškovém testu vyskytly. Pokud Vám Vaše hodnocení nevyhovuje, můžete se přihlásit na ústní zkoušku, musíte ale počítat s tím, že Vám ústní zkouška může známku vylepšit, ale i zhoršit. Pro hodnocení A,B a E je ústní zkouška zpravidla povinná. Pro hodnocení A je nutno získat za domácí úkoly alespoň 20 bodů.
Upozornění: Počítejte s tím, že strategie získávání bodů musí být soustavné řešení úkolů. Pokud si necháte jejich řešení na konec semestru, je možné, že je nestačíte splnit a to nebudeme při rozhodování o získání zápočtu brát v úvahu.
Týden | Datum | Téma | Průsvitky |
---|---|---|---|
1. | 18.2. | Úvod do problematiky. | 01 |
2. | 25.2. | Techniky návrhu algoritmů. | 02 |
3. | 4.3. | Složitost algoritmů. | 03 |
4. | 11.3. | Základy řazení. | 04 |
5. | 18.3. | Pokročilé řazení. | 05 |
6. | 25.3. | Randomizované algoritmy. | 06 |
7. | 1.4. | 1.Test | příklad a řešeni |
8. | 8.4. | Abstraktní datové typy I. | 08 |
9. | 15.4. | Odpadá, svátek | – |
10. | 22.4. | Abstraktní datové typy II. Stromy | 10a 10b |
11. | 29.4. | Vyhledávání. B-stromy. | 11a 11b |
12. | 6.5. | Dynamické programování. | 13 |
13. | 13.5. | 2.Test | příklad a řešeni |
14. | 20.5. | NP-úplnost a ostatní. | 14 |
Během semestru budou zadány 4 domácí úkoly. Zadání úkolů je vyvěšeno na stránkách předmětu a budou se odevzdávat do odevzdávacího systému (BRUTE), kde budou automaticky hodnoceny.
Pro získání zápočtu je nutné úspěšně a včas odevzdat všechny domácí úkoly (a získat alespoň 3 body z každého). Úlohy je třeba odevzdat v každém případě. Pozdní odevzdání bude penalizováno.
Upozornění: práce na domácích úkolech je samostatná. Studenti, kterým odhalíme duplicitní řešení, automaticky ztrácí nárok na zápočet a hrozí jim disciplinární řízení. Samozřejmě je normální (a žádoucí) o domácích úlohách diskutovat s kolegy, nicméně kód si musí každý napsat sám.
Další informace o domácích úkolech najdete v sekci Domácí úkoly.
Tento rok se budou psát dva testy v semestru. Oběma musíte projít, jinak ztrácíte nárok na zápočet. Celkový počet příkladů vyřešených v testech v semestru se zohledňuje při zkoušce.
Každý test můžete opakovat pouze jednou! Pokud neuspějete u obou testů tak ztrácíte nárok na zápočet.
První test v semestru se bude psát na přednášce v pátek dle aktuální situace. Bude mít pět příkladů hodnocených 0-2 body (2 body - zcela správně, 1 bod - částečně správně). Na úspěšný průchod bude potřeba získat alespoň 6 bodů. Pokrývá následující témata:
Zadání a stručný náznak řešení příklad a řešeni
Druhý test v semestru se bude psát na přednášce dle aktuální situace. Opět bude mít pět příkladů hodnocených 0-2 body (2 body - zcela správně, 1 bod - částečně správně). Na úspěšný průchod bude potřeba získat alespoň 6 bodů. Témata příkladů:
Částečné zadání a řešení příklad a řešeni
Cormen Thomas H. et al.: Introduction to Algorithms, 3rd Edition, MIT Press, 2009
Pro rychlé přiblížení lze použít i zdroj: Wróblewski Piotr: Algoritmy, Computer Press, ISBN: 978-80-251-4126-7, 2015
Terminologii ale používáme dle Cormena.
Odkaz na stránky předmětu Introduction to Algorithms z Open Courseware MIT
Introduction to Algorithms on MIT
Odkaz na stránky předmětu Introduction to Algorithms z Open Courseware MIT (2011)